Avajaisten kunniaksi Babolat Padel Studio, haastattelemme Ericia Babolat, hänen samannimisen brändinsä, erittäin kuuluisan, toimitusjohtaja Babolat. Olimme saaneet sen mikrofoniin jo muutama vuosi sitten, ja 4 vuotta myöhemmin hän vahvistaa varmuutensa padelin kehityksestä.
"Sisään Babolat, työskentelemme pitkällä aikavälillä. Tykkäämme tutkia asioita ja sovittaa ne aikaansa. 10 vuotta sitten padel syntyi muutamissa maissa, erityisesti Espanjassa. Seurasimme häntä tuotekehityksen, kokemuksen, seuraelämän ja vasta aloittavien pelaajien kautta. Olemme tehneet sen maiden kanssa, jotka ovat löytäneet tämän urheilulajin.
Nykyään se on aikuisurheilua, jossa ei ole paljon lapsia. Pyrimme työskentelemään paljon tämän asian parissa, nimenomaan perheistä huolehtivan Club Med -kumppanimme kanssa. Loppujen lopuksi padel vaikuttaa kaikkiin.”
"Covid on nopeuttanut kahta asiaa. Ensinnäkin ihmiset ymmärsivät, että urheilu on hyväksi heidän terveydelleen. Sitten he huomasivat, että mailaurheilussa, erityisesti padelissa, on leikkisä ja hauska puoli. Siitä tulee melkein riippuvuutta. Tämän lajin kiihtyvyys on vieläkin vakuuttavampi kuin ennen.
”Club Med oli erittäin kiinnostunut padelin perheestä ja saavutettavuudesta. Työskentelemme yhä enemmän heidän kanssaan tämän asian parissa. He investoivat ja omistavat yhä enemmän paikkoja tälle urheilulle. Se rastittaa paljon heidän "laatikoissaan". Tenniksellä ei ole saatavilla olevaa puolta, jonka padel voi tarjota."
"He aikovat laittaa padelin useimpiin paikkoihinsa. Näin on jo Seychelleillä ja erityisesti Marbellalla, missä urheilu kehittyy valtavasti. Näemme yhä enemmän asiakkaita, jotka tulevat viettämään viikon Club Medissä vain pelatakseen padelia!
"Puhuimme paljon. Jaoimme kokemuksemme heidän kanssaan kypsissä maissa, kuten Espanjassa, maissa, joissa padel kehittyy erittäin nopeasti, esimerkiksi Italiassa, tai maissa, kuten Ranskassa, jossa urheilun nousu kestää hieman kauemmin.
Olemme aina uskoneet padeliin. Sitä ei nähdä tenniksen kilpailijana vaan toisena mailalajina. Club Med kysyi meiltä paljon, minkä tyyppistä yleisöä se tavoitti. Se uudistaa yhteistyömme ytimen, joka ulottuu tenniksestä padeliin, joka on tulevaisuuden kannalta erittäin tärkeä urheilulaji.
”Tänä päivänä se edustaa 15-20 % koko liiketoiminnastamme. Se on kasvanut yli 50 % vuodessa reilun kahden vuoden ajan.
Se kehittyy tietysti enemmän ja enemmän, mutta ei niin pitkälle, että se jo saavuttaisi tenniksen. Tennis on läsnä 150 maassa, kun taas padel on 90 maassa. Uskon kuitenkin, että padelmarkkinoiden koko ylittää tenniksen koon ilman ongelmia vuoteen 2030 mennessä. Parantamisen varaa on räjähdysmäisesti.”
”Myynnin välinejakelulle arvioidaan tenniksen maailmanlaajuiseksi 1,5 miljardiksi, kun taas padelin myynnin arvo on 250 miljoonaa. Kaikki on olemassa padelin kehittymistä varten. On selvää, että infrastruktuuria on lisättävä, jotta ihmiset voivat pelata.
"Tämä on ensimmäinen kerta, kun urheilulla on ollut tällaista kehitystä, kasvua ja vaikutusta Babolatja urheilussa yleensä. Koemme padelin kanssa maailman ensimmäistä kertaa. Urheilussa on ollut ilmiöitä, kuten rullaluistelu, mutta emme ole koskaan nähneet niitä niin vahvoina tai isoina. Se ei ole muotiilmiö."
Katso haastattelu kokonaisuudessaan: