Padel jatkaa ranskalaisten viehättämistä, ja jotkut tennispelaajat eivät ole odottaneet tukeakseen tätä muutosta. Näin on esimerkiksi...ExtremeTennis, josta on nyt tullut keskeinen toimija padelissa haarakonttorinsa kautta Äärimmäinen PadelSen johtaja Jerome Decock tarkastelee tätä kehitystä, pelaajien uutta käyttäytymistä ja kukoistavien markkinoiden haasteita.

Tenniksestä padeliin: harkittu strateginen muutos

Extreme Tenniksessä padelista on tullut luonnollinen valinta. "Extreme Padel syntyi historiallisen toimintamme loogisena jatkona”, selittää Jérôme Decock. Vaikka näillä kahdella urheilulajilla on yhteiset juuret, niiden kehitys on ollut radikaalisti erilaista.

"Tennis on edelleen julkisten seurojen ympärille rakentuva urheilulaji, jolla on tietty perinne. Padel puolestaan ​​on räjähdysmäisessä suosiossa yksityisissä keskuksissa, ja sen kasvu on erittäin nopeaa, sosiaalinen ulottuvuus vahva ja saavutettavuus paljon suurempi."

Tämä rakenteellinen ero on pakottanut Extremen miettimään lähestymistapaansa uudelleen: enemmän opettavaista sisältöä, responsiivisuutta sosiaalisessa mediassa ja vahvempaa digitaalista läsnäoloa, erityisesti testivideoiden ja tutoriaalien avulla.

Padelin myynti kasvaa nopeasti

Taloudellisesti kasvu on aivan yhtä merkittävää. "Kolme vuotta sitten padel edusti vain 10 % liikevaihdostamme. Nykyään se on noin 25 %, ja trendi jatkaa nousuaan."

Jérôme Decockin mukaan vauhti on sellainen, että padelin osuus myynnistä voisi olla 40 % kolmen vuoden kuluessa.

"Näemme kaksinumeroisia kasvulukuja joka vuosi, joskus jopa 50 %. Keskimääräinen ostoskori kasvaa, koska pelaajat investoivat teknisempiin ja tehokkaampiin laitteisiin."

Tukeakseen tätä nousua korkeammalle, Extreme Padel investoinut testauslaboratorioon ja kehittänyt X-Vertaile, lumikenkien vertailutyökalu, joka perustuu yksinomaan objektiiviseen dataan.

Ylistettyä asiakaspalvelua, vaativaa jälkimarkkinointipalvelua

Asiakaspuolella palaute on ollut yleisesti ottaen erittäin positiivista. Jérôme Decockin mukaan reagointikyky, opettavainen lähestymistapa ja henkilökohtainen neuvonta ovat menestyksen peruspilareita.

”Pelaajat luottavat meihin, koska autamme heitä valitsemaan oikeat varusteet täysin läpinäkyvästi.”

Rakenteinen asiakaspalvelu, joka pystyy vastaamaan tuntien sisällä, ja logistiikka, joka mahdollistaa toimituksen 24–48 tunnissa, ovat tärkeimpiä etuja. Mutta kaikki ei ole yksinkertaista.

Myynnin jälkeinen palvelu, erityisesti herkkien mailojen kohdalla, vaatii omistautuneen tiimin: "Kysynnän luominen brändiltä, ​​asiakkaan informointi, tarvittaessa seuranta... Se on aikaa vievää, mutta välttämätöntä heidän luottamuksensa säilyttämiseksi."

Koulutusrooli lukuisten tarjousten keskellä

Markkinoilla, jotka ovat täynnä referenssejä, ammattilaiset ovat usein eksyksissä. Ristiriitaisten markkinointipuheiden ja samankaltaisten mallien keskellä tietoon perustuvan valinnan tekeminen on monimutkaista. Tässä kohtaa Extreme astuu kuvaan. Padel väittää tuovan lisäarvoa.

"Meillä on todellinen tukirooli. X-Comparen ansiosta tarjoamme pelaajille pääsyn selkeään ja luotettavaan dataan. Tavoitteena on, että he tietävät, miksi tietty maila sopii heille."

Frank Binisti

Franck Binisti löysi padelin Club des Pyramidesissa vuonna 2009 Pariisin alueella. Siitä lähtien padel on ollut osa hänen elämäänsä. Näet hänen usein kiertävän Ranskaa ja kertomassa tärkeimmistä ranskalaisista padel-tapahtumista.