Jos on brändi, jota ei enää tarvitse esitellä maailmassa padel, se on todellakin Varlion. Se on hyvin läsnä Latinalaisessa Amerikassa ja Euroopassa, ja se on ollut erittäin menestyksekäs useiden vuosien ajan, eikä se aio lopettaa siihen.

Vaikka muutama viikko sitten pidettiin ensimmäinen avoin padel Ranskassa, Toulousessa, tuotemerkki Varlion, joka esitteli kilpailun virallinen pala, oli tietysti läsnä Palais des Sports André Brouatin lähellä. Se oli meille tilaisuus jutella hetken Felix Regalia, sen perustaja ja toimitusjohtaja.

Hieman historiaa

Aina integroitu panoraamaan padel ammattilainen, Varlion tekee tällä hetkellä yhteistyötä loistavien pelaajien, kuten Miguel Yanguas, Veronica Virseda, Barbara Las Heras, Jessica Castello tai meidän ranskamme Thomas leygue. Aiemmin myös alan suuret nimet edustivat brändiä 20×10:ssä, kuten esim. Pablo Lima tai Carolina Navarro.

Thomas leygue Premier Padel Qatar Major 2022

Argentiinassa vuonna 1993 perustettu kuuluisa tuotemerkki teki debyyttinsä Buenos Airesissa. Kaksi vuotta myöhemmin syntyi ensimmäinen sen perustajan kuvittelema ja suunnittelema pala, ja siitä hetkestä lähtien seikkailu todella alkoi brändille, kun tätä palaa markkinoitiin Espanjassa ja Etelä-Amerikassa. Mutta pääasiallisen osapuolen kertokoon meille tämä kaunis tarina.

”Nimeni on Felix Regalia, olen argentiinalainen ja loin Varlion-brändin vuonna 1993. Olen lakimies, ja kun aloitin tässä seikkailussa, minulla ei ollut yhteyttä padel. Aloin löytää kutsumukseni tuotesuunnittelusta, minkä vuoksi päätimme suunnitella omat esineemme. Tämä valinta on harkittu tavoitteena myydä eksklusiivinen tuote, joka poikkeaa kilpailijoista.".

"Pisin monopoli historiassa padel"

”Aloitimme vuonna 1993 ja vuodesta 1995 lähtien aloimme viedä tuotteitamme kansainvälisesti, esimerkiksi Brasiliaan tai Espanjaan. Vuonna 1999 teimme päätöksen siirtää rakenteet Argentiinasta Espanjaan. Olemme siis luoneet ensimmäisen tehtaan.

Vuosina 2001/2002 Varlionista tuli markkinajohtaja tuoteinnovaatioissa ja laadussa. Pystyimme säilyttämään tämän johtajuuden myös kaupallisella sektorilla vuoteen 2014 asti. Tämä monopoli on selvästi pisin alan historiassa. padel.

Vuonna 2017 jouduimme eri syistä sulkemaan useita tehtaita Espanjassa. Tuotanto on siirretty Etelä-Amerikkaan tavoitteena viedä tuotteitamme Mercosuriin (Brasilia, Argentiina, Meksiko, Chile jne.) nykyistä protektionismia vastaan.

Sitten tuli Covid-19, ja meidän piti tarkistaa strategiaamme sulkemalla tehtaamme Latinalaisessa Amerikassa palataksemme Espanjaan. Samoin olemme useiden vuosien ajan yrittäneet jotenkin opettaa Aasiassa sijaitsevia yrityksiä valmistamaan palajamme eritelmissämme lueteltujen kriteerien mukaan, mutta valitettavasti emme ole tällä hetkellä pystyneet siihen. Siksi jatkamme niiden valmistamista mieluummin itse, ainakin kaikki niin sanotut premium-tuotteet.

”Näimme, että ennen vuonna 2015 Latinalaisen Amerikan ja Espanjan markkinat olivat erilaiset. Mutta siitä lähtien padel on kehittynyt "nopeasti" ei vain Argentiinassa tai Brasiliassa vaan myös Meksikon, Chilen tai Ecuadorin kaltaisissa maissa, joissa ei ole niin ankaraa protektionistista politiikkaa kuin muissa valtioissa. Tämä helpotti tiettyjen tuotteiden tuontia heille. Nyt on yleistä ja helpompaa toteuttaa valikoimamme paikallisten jakelijoiden kautta, Varlionille kuten kaikille muillekin merkeille. Urheilun globalisaatio on mahdollistanut tämän tilanteen muutoksen..

"Haluamme olla jälleen markkinajohtaja"

”Kun asettuimme Latinalaiseen Amerikkaan, luovutimme tuotteidemme jakelun Espanjassa. Tämä päätös rankaisi meitä raskaasti, koska pikkuhiljaa painomme putoaa markkinoilla. Jakelijoiden välillä käytiin jonkin aikaa hintasota ja marginaalinen myyntitapa. Tästä syystä olemme päättäneet olla myymättä Espanjassa ja Euroopassa kahteen vuoteen. Se oli erittäin vaikea valinta ja raskas päätös, mutta oli välttämätöntä päästä pois tästä tuolloin vallinneesta kaupallisen korruption kierteestä.

Tammikuusta 2021 lähtien asiat ovat muuttuneet ja olemme pikkuhiljaa avanneet markkinoita uudelleen Euroopassa luomalla omia myyntikanaviamme. Madridissa sijaitseva yksikkömme suunnittelee tuotteet ja jakelee niitä Espanjassa, Portugalissa, Ranskassa ja Italiassa. Toinen Hollannissa, Amsterdamissa, edistää brändin kehitystä Pohjois-Euroopassa. Amerikan osalta teemme yhteistyötä tunnettujen ja testattujen riippumattomien jakelijoiden kanssa.

Päätavoitteemme on saada takaisin johtava asemamme markkinoilla, jonka menetimme muutama vuosi sitten palaamalla vahvemmilla kaupallisilla tiimeillä vuoden 2024 loppuun mennessä″.

"Tänään on vaikeampaa kehittyä"

”Premiumtuotteista markkinaosuutemme oli hieman yli 50 % ja muissa sarjan tuotteissa, kuten tekstiileissä tai kengissä, noin 35-40 %. Lähimmän kilpailijamme markkinaosuus oli 10-15 %.

Tänään olemme palauttamassa näitä markkinaosuuksia jakelusektorilla, mutta uskomme menettäneemme yli 80 % poissaolomme aikana. Tästä syystä voimme sanoa, että meillä on valtava kasvupotentiaali, riippumatta maailmanmarkkinoista, jotka ovat myös kehittyneet huomattavasti. Paitsi että nykyään sitä on vaikeampaa kehittää. Itse asiassa ennen hallitsevat markkinat olivat Espanja, mutta nyt tilanne on muuttunut. Jakelu tapahtuu kansainvälisellä tasolla. Joillakin tenniksestä tulevilla brändeillä on jo hyvin organisoitu kaupallinen jakeluverkosto, ja brändille, jonka on laitettava kaikki alusta alkaen, asiat hoituvat hitaammin.

"On hyvin todennäköistä, että Varlion pääsee tenniksen pariin"

Uskomme, että tennisbrändit onnistuvat nykyään pääsemään pois pelistä, koska ne ovat jo vakiintuneita. Se on haitta, jota kannamme mukanamme, mutta pyrimme minimoimaan etsimällä sopivimmat ratkaisut. Haluamme vahvistaa läsnäoloamme oman verkostomme kautta vahvan potentiaalin maissa, kuten Ranskassa, Italiassa, Espanjassa ja Skandinaviassa. Jälkeenpäin on totta, että menetämme mahdollisuuksia myös muilla markkinoilla, kuten Etelä-Afrikassa tai Japanissa..

"Tennis ja padel ovat lähempänä joka päivä, ja olen iloinen nähdessäni sen. Monien maiden tennisliitot edistävät padel kuten täällä Ranskassa. Ja strategisesta näkökulmasta on erittäin todennäköistä, että Varlion tulee tennismarkkinoille. Tämä antaisi meille mahdollisuuden ottaa ison askeleen eteenpäin tuotteidemme myynnissä, koska kun padel saapuu Yhdysvaltoihin, Japaniin tai Kiinaan, brändiä levitetään ja tunnetaan kokonaisuutena tenniksen ja padel.

"Lähi-idässä on suuri potentiaali"

”Euroopassa voimme nähdä, että markkinoita on kahdenlaisia.

Ensinnäkin niin sanotut ”konsolidoidut” markkinat, joilla on korkea potentiaali ja jo hyvin kehittyneet. Ja sitten tulevat ne, joilla on suuri potentiaali, mutta jotka ovat kasvuvaiheessa. Espanja on maailman tärkein markkina-alue, ja se on onnistunut elpymään hyvän vauhdin Covidin jälkeen. Samassa tilanteessa et löydä toista maata. Sitten tulee Ruotsi, joka on hyvin kehittynyt markkina, joka koki uskomattoman buumin pandemian jälkeen tarjousten suhteen (maa, laitteet jne.)

Ja sitten löydämme maita, joissa on paljon potentiaalia, mutta jotka ovat vielä kehitysvaiheessa, kuten Italia, Ranska, Norja ja Tanska. Sama Latinalaisen Amerikan markkinoille. Tämä uusitaan nopeasti. Argentiinassa, jäljet padel ovat saamassa muutosta ja huonosta taloudellisesta tilanteesta huolimatta olemme varmoja, että padel räjähtää entisestään tulevina vuosina.
Tämä puomi leviää koko Etelä-Amerikan mantereelle, kuten Panamaan, Chileen tai Uruguayhin.

"Englanti ja Saksa ovat erittäin tärkeitä maita, jotka näkevät padel kasvaa niissä yhä enemmän. Jos joku kysyy, mitkä maat ovat padel Sen on saatava päätökseen, sanoisin, että nämä kaksi sekä Ranska, Italia ja Skandinavia. Toistaiseksi nämä ovat vilkkaimpia markkinoita. Jos lähdemme hetkeksi Euroopasta mennäksemme rajojen yli, sanoisin Lähi-idän maat kuten Kuwait, Saudi-Arabia, Yhdistyneet arabiemiirikunnat ja tietysti Qatar. Varlionille tämä on tärkeä mahdollisuus, kun otetaan huomioon suunnittelemamme korkealaatuiset tuotteet, mutta toistaiseksi pysymme kärsivällisinä, koska emme halua joutua huonojen jakelijoiden ansaan. Tämä voi olla haitallista brändille.

”Meillä on usko siihen padel Ranskan kieli"

"Ranska todistaa joka päivä, että padel on hyvässä vauhdissa kohti referenssiurheilua.

Ajattelemme kiitos tälle ranskalaiselle ihmiselle Padel tai jopa järjestämän suuren Roland-Garros-kokouksen ansiosta Premier Padel ja Ranskan tennisliiton tuella padel kasvaa nopeammin. Olemme täällä tapahtuman virallisena sponsorina, koska uskomme padel français. Uskomme jopa, että se voisi olla seuraava yllätys Euroopan markkinoilla ! "

Sebastien Carrasco

Tulevaisuuden naturopatia ja intohimoinen padel, Seb on terveys-/ruokaherrasmies Padel Magazine. Hän jongleeraa palan, quinoan ja eteeristen öljyjen välillä. Hän on nyt lähes kahden vuoden ajan käsitellyt uutisia pienestä keltaisesta pallosta samalla intohimolla.

Tunnisteet