Grégory Silberfeld, manageri Oxdog Ranskassa ja Belgiassa, kertoo henkilökohtaisesta matkastaan ​​ja ilmeisesti sen strategiastaOxdog, jossa "painotetaan innovaatioita ja teknologiaa urheilijan suorituskyvyn palveluksessa".

Hän keskustelee myös Ranskan markkinoilla kohtaamista haasteista, tulevasta kehityksestä ja tiiviin yhteistyön tärkeydestä toimijoiden kanssa tarjouksen jalostamiseksi.

Salibandysta padeliin

"Siirryin padelin maailmaan sen kauttaOxdog kun esittelimme tämän urheilulajin. Alunperin olen entinen kansainvälinen salibandypelaaja, ja huomasin Oxdog vuonna 2012 käyttäessään laitteitaan. Kumppanini ja minä huomasimme nopeasti merkittävän eron heidän tuotteissaan muihin brändeihin verrattuna, mikä sai meidät tekemään tiivistä yhteistyötä heidän kanssaan.

Vuonna 2016 lanseerasimme oman pääosin salibandyyn keskittyneen urheiluvälinejakeluyhtiön ja tarjosimme tuotteet ensimmäisinä. Oxdog Belgiassa, Ranskassa ja muissa Euroopan maissa. Teimme tiivistä yhteistyötä Oxdog salibandymailojen suunnittelussa, ja tämä kumppanuus ulottui luonnollisesti padeliin.

Gregory Silberfeld

Vuonna 2019 tai 2020 Oxdog otti meihin yhteyttä tutkiakseen uusia näköaloja. Saavuttuaan salibandyn ykkössijan vuonna 2017, brändin pääinsinööri, hiiliasiantuntija, pyrki uusiin haasteisiin. Harkitsimme useita urheilulajeja, joissa hiilillä on tärkeä rooli. Padelin nousun myötä, jota erityisesti COVID-19-pandemia kiihdytti, päätimme lopulta, että padel tarjosi meille mielenkiintoisemman mahdollisuuden. Näin pääsin mukaan padeliin, tämän lajin sisäisen kehityksen kauttaOxdog"

StrategiaOxdog

"Oxdog on ruotsalainen brändi, jonka on perustanut pieni neljän hengen tiimi Pohjois-Ruotsissa, lähellä Lappia. Heidän lähestymistapansa on ainutlaatuinen, sillä he käyttävät aikaa laadukkaiden tuotteiden kehittämiseen kiinnittäen erityistä huomiota yksityiskohtiin. Esimerkiksi ennen ensimmäisen mailamme lanseerausta käytimme kaksi ja puoli vuotta sen suunnittelussa ja testaamisessa huippupelaajien kanssa ennen kuin edes harkitsimme sen julkaisua markkinoille. Tämä tuotekehityksen tarkkuus on ollut menestyksemme avain.

Innovoimme myös patentoidulla Power Ribs -tekniikalla, joka on mailan sivuilla olevia pieniä ripoja, jotka on suunniteltu poistamaan tärinää, hallitsemaan makeaa kohtaa (lyöntialuetta) ja lisäämään tehoa. Tämän innovaation ansiosta voimme valmistaa mailoja, joissa yhdistyvät sekä teho että ohjaus. Oxdog investoi merkittävän osan vuosibudjetistaan ​​uusien teknologioiden tutkimukseen. Laatu ja innovatiivisuus ovat meille pitkän aikavälin vision etusija. Strategiamme ei ole vaihtaa mailoja joka vuosi, vaan vain uuden teknologian tullessa käyttöön. Se mikä toimii hyvin, ei tarvitse muuttaa. Ei ole pakollista vaihtaa mailaa joka vuosi. Teemme tämän vain, kun uudet tekniikat, toiminnot tai ominaisuudet ovat merkittävä parannus aikaisempiin malleihin verrattuna.

Tarjoamme 12 eri mallillamme monenlaisille pelaajille sopivia mailoja aloittelijoista korkean tason pelaajiin. Lisäksi käyttämät mailat parhaat pelaajamme ovat samat kuin suuren yleisön saatavilla olevat.

Oxdog

Tuotteidemme hintojen osalta olemme päättäneet säilyttää saman hinnan maailmanlaajuisesti emmekä tarjoa alennuksia, koska uskomme, että asiakkaan investointi on tuotteidemme laadun perusteltua. Mailien hintahaarukka on 130-330€, mikä vastaa markkinoiden keskihintaa. Tuotteemme on rakennettu kestämään, ja vaikka ne saattavat näyttää ostohetkellä kalliimmalta, ne osoittautuvat pitkällä aikavälillä kustannustehokkaammiksi.

At Oxdog, pidämme pelaajia erittäin tärkeänä, koska tiedämme, että he ovat ensimmäisiä, jotka antavat meille arvokasta tietoa uusien tuotteiden kehittämiseen ja parantamiseen. He eivät ole vain pelaajia, he ovat kumppaneitamme. Kuten usein sanomme, meidän on huolehdittava heistä ja kuunneltava heitä, koska he ovat ne, jotka osoittavat senOxdog parantaa suorituskykyään."

Sen haasteet Ranskan markkinoilla

”Yksi suurimmista vaikeuksista erityisesti Ranskassa oli saada tuotemerkki hyväksytyksi Oxdog markkinoilla, joilla tavat ovat hyvin ankkuroituja. Belgiassa otettiin käyttöönOxdog oli suhteellisen yksinkertainen, koska kaupat ovat avoimempia uusille tuotemerkeille. Mutta Ranskassa asia on toinen. Kauppaan pääsy tuntemattoman tuotteen kanssa on iso haaste. Ranskalaiset jälleenmyyjät epäröivät ottaa käyttöön tuotteita, joita he eivät tunne tai eivät ole koskaan kuulleet.

Oxdog

Tästä syystä päätin tehdä yhteistyötä Padel Magazine. Tiedotusvälineesi ja tuotteidemme testaaminen ovat olleet tärkeitä ranskalaisten kuluttajien rauhoittamisessa. Tämän altistumisen myötä aloin saada puheluita kiinnostuneista liikkeistä, mikä olisi ollut paljon vaikeampaa ilman tätä tukea. Toinen haaste Ranskassa oli saada asiakkaat ymmärtämään, että emme tarjoa alennuksia. Ranskalaiset kuluttajat odottavat usein alennuksia enemmän kuin belgialaiset kuluttajat. Kesti hetken juurruttaakseni ajatuksen siitä, että tuotteemme myydään reilulla hinnalla, ilman alennuksia, mutta tarjoavat huippulaatua."

Uusia tuotteita tulossa pian

”Kun lanseeraamme uusia mailoja ja mallistoja, päätöksemme perustuvat ensisijaisesti pelaajiemme ja asiakkaidemme palautteeseen. Kuuntelemalla voimme helposti tunnistaa kehittämiskohteita ja ymmärtää heidän odotuksiaan, mikä antaa meille mahdollisuuden kehittää joka vuosi laadukkaampia kokoelmia, jotka on mukautettu markkinoiden tarpeisiin ja jotka pystyvät vastaamaan useiden toimijoiden tarpeisiin. Tämä läheisyys pelaajien kanssa, jotka valitsevat Oxdog on avain jatkuvaan kehitykseen. Se on yksinkertaista, olemme markkinoilla tehdäksemme parhaan tuotteen, ja sen tekemiseksi on välttämätöntä ymmärtää markkinoita.

Mitä tulee tulevan kauden uutuuksiin, pidämme tärkeimmät innovaatiot mieluummin salassa niiden julkaisuun asti. Voimme kuitenkin kertoa etukäteen, että työskentelemme ainutlaatuisen mailan parissa, joka herättää varmasti paljon huomiota.

Dorian Massy

Uusi padel-fani, olen kiinnostunut tästä dynaamisesta urheilulajista, jossa yhdistyvät strategia ja ketteryys. Löydän padelista uuden intohimon tutkia ja jakaa kanssasi Padel Magazine.