Se on Esprit-klubilla Padel, Saint-Priestissä, että virallinen julkaisu Otteluanalysaattori Lyonin startup-yrityksen kehittämä SPASH. Tämä älykäs videojärjestelmä analysoi otteluita reaaliajassa edistääkseen niiden eloisuutta niiden ollessa vielä tuoreita... ja tarjoaa henkilökohtaista seurantaa sovelluksen kautta. Tämä paikka on erittäin symbolinen, koska seikkailu alkoi tässä klubissa kuusi vuotta sitten järjestelmän ensimmäisen version asentamisen myötä. SPASHin presidentti Tristan Vernay paljastaa meille tässä Match Analyserin uuden version sisäpiirin tarina, vakaampi, sujuvampi... vihdoin valmis valloittamaan padel-seurat.
Kuuden vuoden ajan jalostettu tuote
Kysyttäessä, kuinka kauan SPASH on ollut olemassa ja kuinka monta vuotta kesti päästä Match Analyzerin lopulliseen versioon, SPASHin toimitusjohtaja ei epäröi hetkeäkään: "Match Analyzer on tuote, joka on osa SPASHin visiota." ensimmäisestä päivästä lähtienYritimme kehittää sitä ensimmäistä kertaa vuonna 2019, mutta teimme vääriä teknologisia valintoja. Epäonnistuminen." Ja Tristan Vernay jatkaa: "Vuonna 2020 yritimme uudelleen... ja epäonnistuimme jälleen. Opimme, ja vuonna 2022 tekoälyn uusien versioiden myötä löysimme vihdoin oikean mallin."
Siksi on kypsytetty, uudelleen työstetty ja "epäonnistumisen kautta validoitu" -projektiSen luojien sinnikkyys on se, mikä osaltaan selittää sen kestävyyden tänä päivänä.

Kokemus suorituskyvyn palveluksessa
Vuosien varrella SPASH on hionut toimintatapaansa markkinoiden ja käyttäjiensä tarpeisiin, kuten Tristan kertoo: "Aluksi sanoimme itsellemme, että meidän oli ehdottomasti onnistuttava pelaajakokemuksessa. Olimme oikeassa. Mutta sitten ymmärsimme, että se oli..." edellytys, ei itseisarvo. Haluamme luoda tunteistaPelaaja, joka kokee jotain ainutlaatuista, haluaa olla vuorovaikutuksessa järjestelmän ja siten seuran kanssa.
Nykyään Match Analyzer on sekä suora pelaajakokemustyökalu, mutta myös a tehokas laite seuranjohtajille, täydellisellä taustakäyttöliittymällä: tekoälyn automaattisesti havaitsemat tasot, tilastot, muistiinpanot ja kohokohdat, valmiina jaettavaksi sosiaalisessa mediassa. Ja Tristan määrittelee Match Analyzerin pääkohteen:
"Asiakkaamme ovat selvästi seurat. Heidän tarpeensa meidän on tyydytettävä. Ja heidän tyydyttämisekseen meidän on ensin tyydytettävä pelaajat."
Työkalu, joka on suunniteltu parantamaan valmentajia, ei korvaamaan heitä
Ekosysteemissä, jossa useat eurooppalaiset ratkaisut kilpailevat tavoitteista, Otteluanalysaattori ei ole valmentajan paikkaa varten., vaan rikastuttaakseen työtään, kuten Tristan Vernay huomauttaa: ”Emme koskaan sano pelaajalle: sinun on tehtävä tämä. Annamme dataa, helppo vertailla, kommentoimaan ystävien kesken. Valmentaja pystyy juuri ja juuri havaitsemaan poikkeavuuden, aseta pieni palettija ehkä käynnistää henkilökohtaisen oppitunnin sen jälkeen. Hänen ei ole tarkoitus viettää tuntia ruudun ääressä."
SPASH suunnittelee jopa valmentajien koulutus, jotta he ymmärtävät helposti, miten dataa voidaan hyödyntää.


Versio, joka on nyt valmis kentälle
Useiden testausvaiheiden jälkeen (alfa vuoden 2023 lopussa, beta vuoden 2024 alussa) teknologia on testattu ja vakiinnutettu useissa seuroissa Ranskassa ja ItaliassaTulos: SPASHin presidentin silmissä erittäin vankka työkalu: ”Meillä on analysoitu yli 1000 ottelua, ja saatavuusaste yli 99 %Aiemmin olemme julkaisseet tuotteita liian aikaisin, mikä oli virhe. Tällä kertaa ei. Olemme vankalla pohjalla."
Match Analyzer on jo kaupallistaa ja ensimmäisiä palautteita asiakaskerhoilta odotetaan innolla.
Hauska teknologia, joka on saanut inspiraationsa videopeleistä
Jotkut ihmiset näkevät Match Analyzerin jonkinlaisena FIFA:n tai Rocket Leaguen kaltaisena… ja he ovat oikeassa! Tristan Vernay myöntää tämän samankaltaisuuden: ”200 %, kyllä! Kaksi päämalliamme ovat Rocket League pelillistämistä varten et FIFA data-analyysiosiota vartenPelaan Rocket Leagueta, olen siinä surkea, mutta rakastan sitä. Kun poistut kentältä, saat pienen pokaalisi, lempinimesi... juuri niin.
Jokainen osa päättyy pelillistetty ”minipurku”, palkinnoilla kuten ”Pieni puolustaja” tai ”Liikekuningas”. Ja yhdellä napsautuksella voit syventää suorituskykyanalyysiä. Tristan rakastaa sitä... ja hän toivoo asiakkaidensa tekevän samoin!

Elävä tuote jatkuvassa kehityksessä
Vaikka nykyinen versio on viimeistelty ja vakaa, SPASH ei pysähdy siihen. Tulevien kuukausien tiekartta on jo valmis, Tristan selittää: "En voi paljastaa kaikkea, mutta voin sanoa, että ensimmäinen kehitysaskel on automaattinen osumaehdotus samantasoisten joukkueiden välillä.
Riittää tasapainoisten kohtaamisten luomiseen ja amatööripadelin "osallistumisyhteisön" ulottuvuuden vahvistamiseen.
Kuuma purku, mutta kylmä jatko
Lopuksi, Match Analyzer pelaa edelleen kaksi toisiaan täydentävää ajallisuuttaEnsin, välitön hetki: poistumme kentältä, juomme drinkin, kiusoittelemme toisiamme, katsomme toisiamme ruudulta. Tristan Vernay selittää: "Siihen on olemassa työkalu. Nauraa. Sanoa ystävällesi: katso, pelaat kaikki pallosi 10 cm:n päähän ikkunoista. Lyöt mutanttilyönnissä, hyvin tehty. Mutta useimmiten teet virheen."
Ja sitten kotona SPASH-sovelluksen kautta jokainen pelaaja voi skannaa QR-koodi kentän uloskäynnillä löytää hänen otteluhistoriansa ja henkilötietonsa, selkeällä päällä.

Työkalu, joka on suunniteltu laajentamaan kokemusta... ilman, että se rasittaa liikaa
Jos Otteluanalysaattori on suunniteltu rikastuttamaan pelihetkeä, eikä se pyri muuttamaan seuroja data-analytiikkahuoneiksi. SPASHin puheenjohtajalle padel on edelleen hetki iloa ja seurallisuutta ja Match Analyzer on tämän filosofian mukainen: "Klubilla pelaajat jäävät vielä puoli tuntia ottelun jälkeen. Se on täydellinen nopeaan palaverin vatvomiseen, tilastoista nauramiseen ja toistensa kiusoitteluun ystävien kanssa. Mutta..." analysoida täydellistä, kun todella haluat nähdä kehityksen useiden otteluiden aikana… se voi viedä nopeasti aikaa puolitoista tuntiaJa rehellisesti sanottuna, klubi ei ole oikea paikka sille."
Tästä syystä SPASH on ottanut käyttöön yksinkertaisen järjestelmän: QR-koodi skannattavaksi suoraan seuran näytöllä nimesi vierestä. Se ohjaa sitten SPASH-sovellukseen, josta jokainen pelaaja löytää hänen otteluhistoriansa, hänen henkilötietonsa, hänen tilastonsa… kirkkaan pään kanssa, kotona.
”Teknologia on olemassa parantamaan peliä, ei pitämään meitä liimattuina ruutuun. Se on olemassa auttamassa meitä nauttimaan drinkin, nauramaan ja pidentämään peliä eri tavalla”, Tristan Vernay päättää.
Vuosien kehitystyön, testauksen, hyväksyttyjen vikojen ja teknologisten nousujen jälkeen Otteluanalysaattori on täällä, valmis mullistamaan padel-kokemuksen vääristämättä sitä koskaan.
