Padel-brändit käyvät todellista sotaa sponsoroidakseen maailman parhaita pelaajia ja saadakseen näkyvyyttä suuren yleisön keskuudessa. Näemme, mikä tuotemerkki on eniten edustettuna maailmanlaajuisen 30 parhaan joukossa.
Bullpadel, eniten edustettu tuotemerkki
Espanjalainen tuotemerkki Bullpadel on se, jolla on eniten pelaajia maailman Top 30:stä sopimussuhteessa, kuusi pelaajaa, jotka kaikki sijoittuvat Top 20:een.
Sopimuksen alaiset pelaajat:
- Fede chingotto : 4. pelaaja maailmassa
- Martin Di Nenno : 6
- Paquito Navarro : 11
- Pablo Cardona : 15
- Alex arroyo : 19
- Juan Tello : 20
Siux rampaa ylös
Merkki Siux Padel sitä edustaa erityisesti sen otsikko, Franco Stupaczuk, 5. maailmanpelaaja, jonka kanssa brändi paljasti äskettäin hänen imagoaan sisältävän palan (Electra ST4 Stupa Pro). Vaikka brändi sponsoroi vain yhtä pelaajaa maailman 20 parhaan joukossa, se hankki juuri ennen MM-kisoja viime syyskuussa nuoret lupaavat pelaajat radalta. Leo Augsburg (20 vuotta), Alex Chozas (21 vuotta) ja Tino Libaak (19 vuotta).
Sopimuksen alaiset pelaajat:
- Franco Stupa : 5
- Leo Augsburg : 24
- Alex Chozas : 26
Brändejä, jotka luottavat ikonisiin hahmoihin
Jotkut brändit valitsevat kumppanuuden poikkeuksellisen pelaajan, maailmankuulun urheilijan kanssa ilmentääkseen arvojaan. Tämä koskee erityisesti Head, nox et Adidas, jotka perustuvat tunnuskuvallisiin hahmoihin, joilla on vahva globaali vaikutus ja suuri suosio.
Head yhteistyökumppanit maailman ykköseksi Arturo Coello, espanjalainen tähti, joka kumppaninsa kanssa Seinä, hallitsee maailmankiertoa. Brändi on tuonut markkinoille tuotteita, kuten mailan Head Coello Pro 2025, hänen kuvassaan.
Espanjalainen tuotemerkki nox luottaa myös muusaansa, maailman ykköseksi Agustin Tapia, todellinen padel-kuvake. Hän aloitti ammattiuransa mailalla nox ja teki yhteistyötä täydellisen malliston luomiseksi, joka sisältää kenkiä, mailoja ja asuja. Espanjalainen merkki äskettäin allekirjoitettu maailman 14. pelaaja, Edu Alonso.
Mitä Adidas, saksalainen tuotemerkki hyötyy erinomaisesta näkyvyydestä, kiitos Ale Galan, tällä hetkellä maailmanlistalla 3, joka teki historiaa ammattilaisradalla rinnalla juan lebron.
Babolat, eniten edustettuna maailman Top 10:ssä
juan lebron, tällä hetkellä maailman 8. sijalla ja padelissa avainhenkilö, on brändin lähettiläs Babolat kilpailuissa Premier Padel useiden vuosien ajan. Ranskalainen brändi kuuluu myös sen urheilijoihin, Coki Nieto, sijoittui 9. sijalle maailmassa ja äskettäin Barcelonan Master Finalin voittaja Jon sanz.
Brändien erot Top 30:ssa
Brändit jakavat maailman parhaat pelaajat, ja on selvää, että eri merkkien kanssa sopimussuhteessa olevien urheilijoiden välillä on suuria eroja. Wilson, jolla oli legenda Belasteguin brändinsä padel-ikoniksi ammattiradalla ennen eläkkeelle jäämistään viime joulukuussa, on nyt valinnut Javi garrido uutena suurlähettiläänä. Merkit pitävät LOK et Pysäytyslyönti myös vakiinnuttuaan referensseinä padel-maailmassa pelaajien kanssa Top 10 maailmanlaajuinen.
- LOK : 1 pelaaja (Mike Yanguas, 7)
- Wilson : 2 pelaajaa (Javi garrido, 12. ja Luciano Capra, 27)
- Puuma : 1 pelaaja (Momo González, 13)
- Pysäytyslyönti : 2 pelaajaa (Jon sanz, 10. ja Lucas Campagnolo, 29)
- DJO : 1 pelaaja (Jairus baptisti, 22)
- Kuikma : 1 pelaaja (Maximilian Sanchez, 23)
- Joma : 1 pelaaja (Juan Esbri, 26)
- Oxdog : 1 pelaaja (Javier Barahona, 30)
- Taktinen Padel : 1 pelaaja (Lucas bergamini, 16)
- SARJA : 1 pelaaja (Sanyo Gutierrez, 18)
Kuten aina, halu varustautua, suunta padel-kaupat tai suunta suosikki padelklubisi kauppa.

Suuri urheilun harrastaja ja entinen tennispelaaja, löysin padelin muutama vuosi sitten käyttämättä siihen paljon aikaa. Sitten tulin koukkuun tähän lajiin harjoittelemalla sitä ja katsomalla ensimmäiset padel-ottelut. Odotan innolla vuoden 2025 uutisten jakamista kanssasi!