Vuoden 2021 lopussa meillä oli mahdollisuus viettää useita päiviä kerhossa padel ei niinkuin muut: Hangar, joka sijaitsee Alcobendasissa, Madridin pohjoispuolella, on itse asiassa kaupungin sydän Kuikma, paikka, jossa kaikki lumikengät ja tuotteet Decathlon-brändistä padel. kutsusta Frederic Oudeville, johtaja padel Décathlonissa tapasimme insinöörejä ja suunnittelijoita, jotka muodostavat maailman myydyimmän brändin päivästä toiseen lähes 100 maassa. Haastattelimme myös argentiinalaista valmentajaa Horacio Álvarez Clementiä, entistä maailman ykköstä, joka on vaikuttanut suuresti Kuikma-mailojen kehitykseen.

Tässä on tämän raportin ensimmäinen osa, jossa Fred Oudeville jäljittää henkilökohtaista matkaansa Decathlonissa sekä Kuikma-brändin Madridin syntyä ja sen maailmanlaajuista kehitystä.

Fred Oudeville: 45-vuotias maila kädessä

Vähän kuin Obélix, Frédéric Oudeville putosi jo varhaisesta pottiin: tenniksen pottiin, jonka hän aloitti 4-vuotiaana, sitten padel, muutamaksi vuodeksi. "Tennis on ollut läsnä elämässäni lapsuudesta asti. Isäni, joka on elsassilainen, asui lähellä Ill TC:tä Strasbourgissa, jossa opiskelin. Nykyään hän on lähellä Mulhousea sijaitsevan TC Riedisheimin presidentti ja edelleen yhtä intohimoinen. Äitini meni sillä välin uudelleen naimisiin Jean-Claude Massiasin kanssa, joka oli FFT:n kansallinen tekninen johtaja yhdeksän vuoden ajan. Olin siis pienestä asti uppoutunut tennikseen. Seurasin anoppiani turnauksiin. Pääsiäisenä olivat turnaukset Nizzassa ja sitten Monte-Carlossa… Keskiviikkoisin ja viikonloppuisin kävin Roland-Garrosissa, ystäväni olivat huoltajan ja puutarhurin poika. Menin sinne aamulla, lähdin illalla; me kaikki tunsimme maanalaisen. "

Frederic Oudeville tuotepäällikkö padel Decathlonissa

Tennis, elämän koulu

”Minulle tennis on ollut koulu, se on toiminut tasapainona läpi elämäni. Kun olet teini, se antaa sinulle itseluottamusta ja sitten tasapainottaa sinua, kun olet opiskelija, sen avulla voit purkaa ja erityisesti saada kaveriporukan. Kaikki tämän päivän ystäväni ovat tenniskavereita. Siitä oli hyötyä myös työssäni: kun hain Decathloniin vuonna 1997, olin 0. Olin ensin apulaismyymäläpäällikkö, sitten minut rekrytoitiin Artengoon, koska olin pelannut tennistä. Olin myös tenniksen tuotepäällikkö. Ja nykyään olen vastuussa siitä, että olen harrastanut mailaurheilua padel. Tunnen eri mailalajien historian, tenniksen, squashin, sulkapallon lippulaivamerkit, padel... »

1996: Decathlon avataan klo padel

"Decathlonin ensimmäiset askeleet alalla padel 1990-luvun puolivälistä. Tuolloin se oli Espanjan markkinoiden kysyntä. Ensimmäiset lumikengät padel Suunnitellut Decathlon on suunniteltu vuonna 1996. Tietotaitomme ja kokemuksemme tällä alalla ovat siksi vanhoja. "

"Henkilökohtaisesti löysin padel Vuonna 2002. Minulla oli ystävä, joka johti Ranskan liiton puheenjohtajaa padel noin 1994 tai 1995. Joten tiesin tämän urheilulajin, jota olen aina ihaillut. Mutta siihen aikaan Lillessä emme voineet pelata maan puutteen vuoksi. Tuolloin ja pitkään Espanjan markkinoiden osuus tuotemyynnistä oli 90 prosenttia padel Decathlonista. Nykyään myyntimme on kasvanut edelleen Espanjassa, mutta se edustaa nyt vain 50 % kokonaismäärästä. Ja hyvästä syystä markkinat ovat kasvaneet räjähdysmäisesti muualla Euroopassa ja maailmassa. "

Vuoden 2016 jälkeen: räjähdys padel

”Vuonna 2016 Decathlon arvioi, että suhteessa padel, olimme liian yleisluonteisia ja liian aloittelijakeskeisiä. Siksi päätimme jakaa mailalajit, jotta jokaiseen lajiin tulee kevyempiä ja ketterämpiä rakenteita. Siksi Artengo "leikattiin pois": padel itsenäistyi omalla brändillään Kuikma. Henkilökohtaisesti minut valittiin tuotepäälliköksi ja "johtajaksi". padel ". Kun minulta vuonna 2016 kysyttiin, missä näin brändin perustamisen, vastasin, että se voi olla vain Madridissa. Se oli ensimmäinen kerta Decathlonissa, kun urheilulaji lähti Ranskasta. Monet ovat kertoneet minulle, että oli hulluutta olla yksin pampojen keskellä, lyödä vetoa suunnitteluosan, insinöörien ja suunnittelijoiden irrottamiseksi Decathlonin suunnittelukeskuksesta. Neljä vuotta myöhemmin tämä veto on voitettu: vuonna 2021 80 urheilulajista padel on yksi kolmesta, jotka ovat edistyneet eniten Decathlonissa! ".

Kuikma PR990 Hybrid Soft Playful Pink

Espanja, täysin kypsät markkinat

”Vuonna 2016 yli 90 % asiakkaistamme sijaitsi Espanjassa. Siellä oli jo kaikenlaisia ​​pelaajia. Se ei ole kuin Ranskassa, missä tyypillinen pelaaja padel on tennismies, joka on 40-50-vuotias. Tässä padel on aloituslaji muille mailalajeille. Klubissa padel Espanjassa hyvin harvat pelaajat ovat pelanneet tai pelanneet tennistä. Espanjan markkinat ovat siis kypsät ja sellaiset, että uskomme muiden markkinoiden, kuten Ranskan, olevan kymmenen vuoden kuluttua. "

Madridin El Hangar -klubi, jossa toimii Kuikma-designkeskus Photo J Arnoux

Ranska alkaen padel en 2030

"Kymmenen vuoden kuluttua Ranskassa on kouluja padel nuorille enemmän naisia, pyörätuolipelaajia ja taso, joka nousee huomattavasti… The padel FFT näkee tämän päivän mahdollisuutena eikä enää uhkana. Tätä kehitystä edistää Ranskan tennisliiton osallistuminen, jolla on erittäin vahva opetuskokemus. luotan Arnaud di Pasquale mennä oikeaan suuntaan. Presidentti Gilles Moretton myös uskoo siihen. Se on mahdollisuus padel. "

Seurallisuus ja ystävällisyys, vahvuudet padel

"Jos kehitystä padel Se on hieno tilaisuus herättää seurat henkiin tuomalla uusia pelaajia, ilmapiiriä, sosiaalista ja ystävällistä näkökulmaa. Se oli tenniksen vahvuus, mutta nyt se on melkein poissa. Jos jokaisella seuralla on vain yksi tai kaksi kenttää padel, toistamme samat virheet kuin tenniksessä. Yksi avaimista on päästä tekemään tärkeät sauvat, jotta vältytään irtautumasta harjoituksesta. Mikä tekee vahvuuden padel, se on sosiaalinen puoli. Baarin tai virkistysbaarin pitäminen seurassa on välttämätöntä tämän urheilun kehittymiselle. Näin on kaikkialla Espanjassa. "

Italia, Belgia, Ruotsi: puomi käynnistyy 

– Me Decathlonissa uskomme Ranskaan ja panostamme siihen. On sellaisia ​​maita Italia, Belgia ja Mokkanahka missä puomi padel on edistyneempi, mutta Ranska pitäisi kulkea samaa polkua. Sitten on tulevaisuuden jättiläisiä, jotka ovat Saksa ja Iso-Britannia, ja suuria jättiläisiä, jotka ovat Yhdysvallat ja Kiina. "

JATKUU
Seuraavat artikkelimme vievät sinut ”Kuikman testilaboratorion” kulissien taakse, jossa työskentelevät brändin insinöörit, suunnittelijat ja merchandising-asiantuntijat. Ja kirskana kakun päällä valmistelemme eksklusiivista haastattelua Horacio Álvarez Clementin kanssa, joka neuvoi brändiä sen mailojen kehittämisessä.

40 vuoden tenniksen jälkeen Jérôme putoaa pottiin padel vuonna 2018. Siitä lähtien hän ajattelee sitä joka aamu parranajon aikana ... mutta ei koskaan parranajoa pala kädessä! Toimittaja Alsacessa, hänellä ei ole muuta tavoitetta kuin jakaa intohimonsa kanssasi, puhutpa sitten ranskaa, italiaa, espanjaa tai englantia.