Kysyimme sinulta muutama päivä sitten, mikä ratkaisee valintasi tällä hetkellä ostamaan mailan, olipa kyseessä ensimmäinen kerta tai uusiminen. Kriteereitä on lukuisia, ja myös sinun vastauksesi olivat: suuri kiitos niille, jotka käyttivät tätä aikaa.

Mutta sukeltakaamme heti tämän kyselyn tuloksiin, joilla ei ole tieteellistä arvoa, mutta jotka ovat hyvä osoitus mailavaatimuksistasi ja motiiveistasi, kun valitset mailan, joka seuraa sinua monissa peleissä.

Alta löydät kymmenen kriteeriä, joiden osalta olemme ehdottaneet, että annat arvion 1:stä (ei kovin tärkeä) 5:een (erittäin tärkeä). Aloitamme sinulle tärkeimmistä kriteereistä, joista annoit eniten 4 (tärkeää) tai 5 (erittäin tärkeää).

Pidät niistä, jotka "antavat" paljon

Hallinta ja tarkkuus. Toisin kuin monet ammattipelaajat, jotka etsivät ennen kaikkea valtaa (etenkin ne, jotka pelaavat vasemmalla), amatööripelaaja suosii kontrollia! Lähes 80 % teistä piti tämän kriteerin mielessä ja 43 % arvioi sitä tärkeä ja 36% Hyvin tärkeä. Erittäin hyvä valinta: ennen kuin muuli iskee, sinun on ensin hallittava lentoradat...

Mukavuus ja suvaitsevaisuus. Melkein edellisen kriteerin tasolla mukavuuden tavoittelu on sinulle erittäin tärkeää. Pidät mailoista, jotka "antavat" paljon, kiitos suuren makean pisteen (tai "punto dulce" espanjaksi), joka sietää epäkeskeistä. 47 % vastaajistamme pitää tämän tärkeä ja 32% Hyvin tärkeä.

Ohjattavuus, keveys. Vaikka useimmat ammattilaisvalmentajat suosittelevat vähintään 370 grammaa painavia mailoja, keskivertopelaajalla ei välttämättä ole oikeaa kättä käsitelläkseen tällaisia ​​alasimeita. Keveys ja ohjattavuus huomioidaan hyvin tärkeä 29 % vastaajista ja tärkeä 32 prosentilla.

Mahdollisuus kokeilla ennen ostamista. Se, että mailaa ei voi kokeilla ennen ostamista, on valitettavaa Ranskan markkinoilla, joilla espanjalaiset verkkomyyjät painavat edelleen raskaasti. Mahdollisuus yrittää ennen on siis tuomittu tärkeä lähes 35 % teistä ja Hyvin tärkeä 26 prosentilla. Sitä vastoin joka viides on sitä mieltä vähän tai ei tärkeää.

Vakautta. Vain 18 % ostajista ajattelee niin Hyvin tärkeä vankka maila, mutta 40 % pitää sitä tärkeänä ja 32 % kohtalaisen tärkeänä. Logiikka: et osta palaa odottaen rikkoutuvan sen kuukauden kuluttua. Mutta pelaajat ovat harvinaisia padel jotka pitävät mailojaan useita vuosia, toisin kuin tennispelaajat; palaamme tähän alla.

ohjausmailat padel mag 2022

Murskaa kuin huippupelaaja: varsinkin unissa

Virtaa.- Se on hieman yllätys, vain 11% teistä arvioi tehon erittäin tärkeä. Tämä kriteeri on tärkeä 39 %:lle paneelistamme ja kohtalaisen tärkeä 42 prosentilla. Mutta siihen on selitys: se, joka sanoo tuhoisaa voimaa, sanoo usein suuren painon, jäykkyyden, mukavuuden, ohjattavuuden ja suvaitsevaisuuden puutteen... Tämä ehkä selittää, miksi suuri osa käytettyinä jälleenmyydyistä mailat ovat erittäin tehokkaita malleja: ostamme ne unelmoimalla piikki kuin huippupelaaja, mutta huomaat nopeasti, että sinulla ei ole siihen kättä ja tekniikkaa.

Hinta.- Se on myös yllätys: hinta on vain 7. sijalla kymmenen kriteerimme joukossa. 29% teistä uskoo edelleen, että se on tärkeä ja 16% Hyvin tärkeä. Mutta suurin osa vastaajista on sitä mieltä kohtalaisen, vähän tai ei tärkeä. Itse asiassa, jos pelaat kerran viikossa ja pidät mailasi vuoden, 50 euron ero kahden palan välillä on vähemmän kuin yhden euron säästö per peli: ei riitä hillitsemään nautintoa…

Täydentääksesi tämän vastauksen, kerroit meille, minkä keskihinnan yleensä käytät mailan ostoon (katso alla oleva infografiikka). Koska 72 % pelaajista kuluttaa yli 150 € (ja 32 % yli 200 €), voimme arvioida, että vastaajillamme on hauskaa ja he haluavat huippuluokan malleja. Kuitenkin 28 % teistä kuluttaa alle 150 €, joten sinulla on silti varaa hyvään mailaan tai jopa edellisen kauden huippuluokkaan edulliseen hintaan.

Keskimääräinen hinta, jonka käytät mailaan

Se, että olet myyjän neuvoja. Vastaajamme tietävät usein, mitä haluavat, eivätkä kysy asiantuntija-apua. Tämä saattaa tarkoittaa, että harvat aloittelijat vastasivat meille. Yksityiskohtaisesti, sinulla on vielä 40 % löytääksesi tämän kriteerin tärkeä tai erittäin tärkeä, kun taas 37 % pitää sitä vähän tai ei tärkeää. 22 %:lle teistä se on kohtalaisen tärkeä neuvottava.

Brändi.- Pelaajat padel ovatko he uskollisia jollekin brändille, kuten jotkut Citroënin, Renaultin tai Mercedesin autoilijat? Ei ollenkaan, vastaustesi mukaan. Vain reilu kolmasosa mailan ostajista vastasi, että oli tärkeä (22 %) tai Hyvin tärkeä (12 %). Sama osuus ei liity vähän tai ei ollenkaan merkitystä brändiin.

Toisaalta kolme brändiä erottuu malleista, joilla pelaat tai haaveilet pelaamisesta: Nox, Babolat et Head, kaukana edessä Siux, Starvie, Kuikma, Bullpadel, Black Crown, Wilson tai Varlion.

Suunnittele ja ilme-. Joidenkin mailavalmistajien mukaan tämä kriteeri on paljon tärkeämpi naisten kuin miesten silmissä. "Nainen kertoo sinulle: 'ostin upean vaaleanpunaisen ja sinisen mailan', kun taas mies mainitsee merkin ja tekniset ominaisuudet", kertoi meille mailasuunnittelun asiantuntija, jota pidimme hieman naisvihailijana. Paneelissamme – joka on lähes yksinomaan miehiä – mailan ulkonäkö ei ole Hyvin tärkeä vain 11 %:lle vastaajista ja tärkeä 22 prosentilla. Joten naiset, odotamme mielipiteitänne!

Kuusi kuukautta, vuosi tai kolme vuotta

Päätämme tämän kyselyn keskeisellä tiedolla: lumikenkien uusimisnopeudella. Useimmiten esiin tulevat vastaukset ovat "yksi vuosi" (44%) ja "kuusi kuukautta" (34%). Ja äärimmäisyyksien puolella jotkut pelaajat kertovat vaihtavansa neljä kertaa vuodessa, jopa kahden kuukauden välein (eli kuusi mailaa vuodessa…); päinvastoin varovaisimmat – elleivät he ole vähemmän ahkeria tai vähemmän tehokkaita – pitävät samaa mailaa kolme tai jopa neljä vuotta!

Emme ole tutkineet näiden muutosten syitä, mutta useat ovat maininneet "mailojen haurauden" tai "hauskanpidon". Huomioi valmistajat : maila padel on myös nautinnon kohde.

40 vuoden tenniksen jälkeen Jérôme putoaa pottiin padel vuonna 2018. Siitä lähtien hän ajattelee sitä joka aamu parranajon aikana ... mutta ei koskaan parranajoa pala kädessä! Toimittaja Alsacessa, hänellä ei ole muuta tavoitetta kuin jakaa intohimonsa kanssasi, puhutpa sitten ranskaa, italiaa, espanjaa tai englantia.