Decathlon oli jo kertonut meille useita viikkoja: Artengo ei enää ole vertailumerkki padel ranskalaiselle ryhmälle. Kuikmasta tulee 100% omistettu uusi tuotemerkki padel joukkueelle Decathlon. Strateginen valinta, riskialtis valinta?

Strateginen valinta, joka liittyy padel

Le padel on elänyt parhaita tuntejaan jo jonkin aikaa. Koko maailma puhuu padel. Vaikka urheilu on ollut olemassa 60-luvun lopusta lähtien, padel on nykyään tärkeä urheilulaji. Joka tapauksessa kansainvälisen federaation tavoitteena on Padel, joka ilmeisesti haluaa padel jatkaa kehitystään.
Monille pelaajille padel, jos valitettavasti se oli hieman liian aikaista padel integroi Tokion vuoden 2020 olympialaiset padel "on osa Pariisin olympialaisia ​​vuonna 2024“. Vaikuttaa siltä, ​​että kaikille on selvää, vaikka olemme tähän päivään asti vielä kaukana siitä.
Ottaa huomioon Venäjän voimakkaan kehityksen padel kaikkialla maailmassa Decathlon piti viisaana tarjota padel uusi tuotemerkki omistettu padel. Vielä enemmän Kuikma-tuotemerkillä, joka tarkoittaajoukkue hauskaa”Aztecissa. Jos menemme pidemmälle, ymmärrämme, että Kuikma voi tarkoittaa myös "joukkueen hauskaa", termiä, jota käytettiin atsteekkien joukkuepeleissä.

Se on brändi, jonka merkitys on selkeä ja joka ilmeisesti lähestyy arvoja padel. Hyvä valinta (ja idea) Decathlonista.

Huolellinen strategia

Toisaalta, voisiko tämä brändäys Artengosta Kuikmaan vaikuttaa tulevaan myyntiin?

Ei helppoa. Joka tapauksessa tämä on laskettu ja harkittu veto Decathlonilta. Kyllä, Artengo on tunnettu Decathlonin tuotemerkki, kyllä ​​Artengo on johtava tuotemerkki padel Espanjassa, mutta kyllä ​​myös Artengo ei ole sataprosenttinen tuotemerkki padel. Ja kilpailijoihin verrattuna tämä voi olla jossain vaiheessa vetovoima.

Vaikka Artengo on yksi EU: n johtajista padel aloittelijoille ja keskitason pelaajille Decathlon päättää luoda tämän uuden Kuikma-tuotemerkin. Uusi tuotemerkki, joka ilmestyy 6. helmikuuta Lillessä Decathlonin järjestämän lehdistötilaisuuden jälkeen.

Kuikman pohdinta ei tunnu olevan eilisestä. Mahdollisesti tai ei, huomaamme, että Artengo oli jo lanseerannut mallin padel nimellä Kuikma. Pallot, joita myydään edelleen muualla Decathlonissa Espanjassa. Onko tämä tehty harkitusti? Joka tapauksessa tämä auttaa myös valmistautumaan kuluttajiin. He ovat todellakin vähemmän hämmentyneitä. Ja kuten onnella olisi, Kuikma-malli tarjoaa palloja padel Keski- / korkealaatuinen Artengo hintaan 7 €…

Toinen elementti, padel on kansainvälistymässä, ja Decathlon haluaa siten asettaa selkeät ja määritellyt perustukset mahdollisimman pian, ennen kuin voi olla liian myöhäistä. Koska kyllä ​​Artengo, se on varmasti suosittu tuotemerkki, mutta se on myös brändi, joka liittyy edullisiin tuotteisiin. Kulta padel, näemme, että jotkut mallit ylittävät 200 € ... Ei ole helppoa tarjota mailaa padel Artengo 200 eurolla…

Kuikman kanssa se tarkoittaa, että tarjotaan Decathlonille mahdollisuus tarjota lopulta enemmän huippuluokan malleja…. Mutta ilmeisesti toistaiseksi emme tiedä enempää. Meidän on odotettava 6. helmikuuta, jotta voimme tietää Decathlonin tulevan strategisen linjan.

Frank Binisti

Franck Binisti löytää padel Club des Pyramidesissa vuonna 2009 Pariisin alueella. Siitä asti kun padel on osa hänen elämäänsä. Voit usein nähdä hänen kiertävän Ranskaa menemässä esiin suurten tapahtumien padel français.