Kahden vuoden ajan padel ovat tällä hetkellä tenninopettajia. Tämän tiedon vahvisti meille Jean, joka pyrkii kehittämään kaiken ikäisiä kursseja keskuksessaan, jossa hän työskentelee. Tämä keskus oli yrittänyt tarjota kursseja nyt melkein kaksi vuotta sitten, paitsi että se ei ollut toiminut: “ teimme sen ensimmäistä kertaa, oli 7 tai 8 henkilöä, teimme sen toisen kerran, oli 4 tai 5 henkilöä, kolmas kerta, heitä oli kaksi ”.

On myös syitä, jotka Jean ja Brice ovat kuvanneet meille. Ensinnäkin julkista kysyntää on liian vähän.

Sitten kannattavuus oli liian matala: “ ensimmäinen on kannattavuus. Uh, ymmärrät, että pitkällä aikavälillä, kun sinulla on tennispedagogi valmentajana, et ansaitse mitään hyötyä oppitunnistasi, ellei sinulla ole joka kerta 12 ihmistä ... Maksoimme 100 euroa kahdesta tunnista rakenne "[1]. Ja lopuksi oli vaikeaa tarjota jotain tehokasta pelitasosta riippuen " ja tasoon verrattuna on kaveri, joka osasi jo pelata, hän oli pelannut kaksi vuotta, hän halusi parantaa itseään, sinulla on 3, jotka eivät ole koskaan koskettaneet mailaa elämässään.

Siksi Jean aloitti koulutuksen padel, ainoa voimassa oleva ja FFT: n tällä hetkellä tunnustama. Tämä koulutus koostuu kahdesta osasta 14 tunnin harjoittelusta. Tällä hetkellä jokainen henkilö, jolla on tämä koulutus, voi julistaa olevansa "opettaja" padel.

Tennispedagogiikan kyselylomakkeessa vain 3 63: sta eli 4,8% koko otoksesta opettaa tennistä. padel, ja vain 56,7% 60 muusta on koskaan ajatellut opettaa sitä. Siten 41,3% koko otoksesta ei opeta eikä ole koskaan ajatellut opettaa.

Halusimme sitten tietää, haluaisivatko nämä opettajat saada tutkintotodistuksia, tietäen, että 57,8% maailmanlaajuisesta otoksesta oli jo ajatellut opettaa padel tai jo opettaa sitä.

Halusimme sitten tietää, haluaisivatko he saada tutkintotodistukset:

Tässä ovat löydetyt tulokset, joista 56,4% koko otoksesta haluaa ansaita opintoja padel. Halusimme verrata Xavier Dumortierin kyselyyn vuonna 2016. Viimeksi mainittu oli saanut suunnilleen saman määrän vastauksia (67) kuin me tänä vuonna (63). Sen lisäksi se oli sama tietokanta, koska Xavier Dumortier lähetti sen meille. Joten tämä on suunnilleen sama otos, tietäen, että hänen otoksensa keski-ikä oli 41, ja tietäen, että meidän otoksemme on 42, hänen olisi pitänyt olla 43, jos se olisi täsmälleen sama väestö, kuten hänen tutkimuksensa juontaa juurensa kaksi vuotta sitten. Mutta joka tapauksessa tämä on hyvä vertailukohde kahden vuoden välein.

Voimme sitten havaita, kun kysyimme näytteeltämme, haluaako hän saada tutkintotodistuksia opettamista varten padel (yllä olevat kaaviot), että kahden tutkimuksen tulokset tulevat lähemmäksi, ja ne ovat kasvaneet hiukan viimeisten kahden vuoden aikana, kun olemme siirtyneet tutkinnon suorittaneista 53,7 prosentista 56,4 prosenttiin. Tämä kasvu on hyvin vähäistä, eikä sen vuoksi ole riittävän merkittävää sanoa, että useammat opettajat ovat nyt halukkaita valmistumaan padel. Joka tapauksessa Dumortier oli osoittanut, että mitä nuoremmat opettajat olivat, sitä todennäköisemmin he valmistuivat ja että klubin kokopäiväiset opettajat olivat taipuvaisia ​​haluamaan valmistua.

[1] Sivu 100: haastattelu Bricen ja Jeanin kanssa

Pierre Lemonnier

Pierre opiskeli STAPS: ää ja vahvisti maisterin tutkinnon urheiluhallinnossa opiskellessaan Reimsissä, Frankfurtissa ja Lillessä. Löysin padel vuonna 2014 Erasmus-vuoden aikana Frankfurtissa espanjalaisen ystäväni ansiosta. Hitto se on hyvä padel !