Viime helmikuussa Décathlon lanseerasi uuden 100% omistetun tuotemerkin padel : KUIKMA.

Riskialtis strategia, kun tiedät Artengon voiman keskellä padel. Mutta strategia, jonka ranskalainen tuotemerkki halusi omistaa tuotemerkin padel ja vain tavoitteenaan tarjota lumikenkiä padel laatua.

Teknisen ja viestintätiimin ympärillä padel, Décathlon panostaa suuresti, koska se otti riskin järkyttää Artengo-tuotemerkkiä, joka siihen asti tarjosi padel.

Vähiten voimme sanoa, että lähtö oli onnistunut. Lumikengät ovat erittäin suosittuja, ja joissakin ranskalaisissa myymälöissä on jopa varastossa pulaa. Tämä tarkoittaa tuotemerkin lanseerauksen onnistumista.

Decathlon tarjoaa jo yli 40 omaa tuotemerkkiä, mutta KUIKMA: n kanssa se on vasta toinen maila mailapeli-alalla. Artengo ei enää tarjoa mailia osoitteesta padel.

Vuonna 2018 espanjalaisen PALCO23-sivuston mukaan olisi ollut 124.000 mailaa padel myydään Espanjassa ja 171.000 XNUMX Artengo-mailaa maailmanlaajuisesti. Decathlon panostaa siis padel tarjoamalla sille oman tuotemerkin.

Décathlon monipuolistuu selvästi luomalla tuotemerkkejä, jotka on omistettu hyvin erityisille urheilualoille. Näin on KUIKMA: n kanssa, mutta joukkueurheilun alalla meillä oli myös Tarmal, Allsix ja lopuksi Atork. Kaikki nämä tuotteet kuuluivat aiemmin tunnetulle Kipsta-tuotemerkille.

KUIKMA ei siis ole erillinen ilmiö, eikä sen menestys ole sattumaa.

Frank Binisti

Franck Binisti löytää padel Club des Pyramidesissa vuonna 2009 Pariisin alueella. Siitä asti kun padel on osa hänen elämäänsä. Voit usein nähdä hänen kiertävän Ranskaa menemässä esiin suurten tapahtumien padel français.