Urheilu- ja pyöräilyliiton mukaan urheiluvälineiden kauppamarkkinat Ranskassa ylittävät 11 miljardin euron (11,3 miljardin euron) rajan, kasvua 3% vuonna 2017

Ranskalaiset kuluttavat enemmän erikoistuneessa urheilukaupassa ja ovat yhä herkempiä ammatilliselle neuvonnalle ja tuotetekniikalle. Erikoisurheilukauppa kasvoi 3,2%.

Yleisimmät tuotemerkit, kuten Decathlon, Go sport, Intersport, hyötyvät eniten ja saavuttavat eniten edistystä.

Emme saa myöskään unohtaa urheiluvälineiden nettomyynnin kasvua Internetissä, joka on 10% enemmän kuin viime vuonna.

Verkkokaupan puomi on kasvanut 71% vain neljässä vuodessa ja nousi 4 miljoonasta eurosta vuonna 700 2012 miljardiin.

Ostokset ovat yleensä digitaalisia, vuonna 2017 36 miljoonaa ranskalaista osti Internetistä ja heidän joukossaan 16% päätti tehdä sen matkapuhelimellaan. Digitaalisten markkinoiden osuus Ranskan ostoista on 12 prosenttia. Philippe Vidalin mukaan tämä saa jälleenmyyjäbrändit keksimään itsensä uudelleen ja tarjoamaan kuluttajille uuden ostokokemuksen kilpailemaan Internetin kanssa.

Euroopan tasolla Ranska on palkintokorokkeen toisella tasolla Saksan takana urheiluvälineiden kulutuksen kärjessä 14 miljardin euron HT: llä.

Lisäksi käytännön feminisoituminen nostaa myös myynnin kasvua ylöspäin. Naiset painavat 37% tekstiilimarkkinoilla (+ 10%) ja 33% jalkineiden markkinoilla (+ 9%)

Alexandre cifuentes

Alexandre Cifuentes opiskelee taloustieteitä. Hän päätti puuttua liiketoimintaan padel ja urheilumarkkinoilla yleensä. Sen avulla voimme tietää padel Sen kokonaisuudessaan.