Turnauksissa ja jopa ystävyysotteluissa pelaajat vetävät useimmiten arpaa saadakseen selville kuka alkaa palvella tai palata. Yritämme analysoida käytettävissä olevia vaihtoehtoja.

Palvelu :

Voittajajoukkue voi päättää palvella ensin. Tällä voi olla paljon merkityksiä: palveleva joukkue ottaa pisteen ja pelin yleensä yksin. Saatuaan palvelun joukkue yrittää saada psykologisen edun peliin nähden ja painostaa vastustajia aloittamaan ottelun pisteet edessä, mutta ole varovainen, että tämä voi palata palvelimille ja tulla pisteytyskilpailu koko sarja.

Paluu :

Joukkueella on myös mahdollisuus valita palata ja antaa vastustajajoukkueen palvella ensin. Tämä ei ole merkki heikkoudesta, mutta ennen kaikkea taktiikka yrittää voittaa syöttö suoraan, jotta kilpailisi etumatkalla koko sarjan ja painostaa ottelun alusta alkaen palvelimelle.

Kenttä:

Tätä valintaa käytetään pääasiassa auringon mukaan. Heiton voittanut joukkue voi vapaaehtoisesti asettaa etusijalle kentän reunan valinnan eikä tarjoilun tai paluun aloittaakseen pelin pelaamisen kohti aurinkoa ja kahta seuraavaa ilman aurinkoa. Jälleen kerran tämä on edelleen strategia.

Anna vastustajajoukkueen valita:

Tämä viimeinen valinta on harvinaisempi, mutta psykologisesti tärkeä. Heiton voittanut joukkue voi yksinkertaisesti jättää vastustajan tehtäväksi valita, mitä he haluavat tehdä. Tämä ei ole merkki heikkoudesta, päinvastoin, se voi olla vaikuttavampi kuin miltä se näyttää. Kuvittele, että menetät heiton ja vastapuolen joukkue antaa sinun valita, kuin olisit voittanut heiton pienellä hymyllä. Saatat ajatella, että pelaajat ovat liian rajoittavia, mutta näin ei ole.

Ottelun alussa oleva tasapeli aloittaa pelin mielenterveyden näkökulmasta. Pue siis "Poker Face" ja voita ensimmäinen taistelu!

Max Moreau

Max Moreau on yksi Ranskan parhaista padel. Sherlock of padel avaa oven ranskalaiselle ja ammattilaisille. Tämä asiantuntija padel ei epäröi puuttua urheilumme taktiikoihin ja tekniikkaan.