Argentiinan läheisyytensä ansiosta padel saapui Yhdysvaltoihin melko nopeasti. Todellakin padel esitteli Ed Thompson ja Felipe Arnold Houstonissa vuonna 1993. Jälkimmäinen, kotoisin Argentiinasta, oli hämmästynyt padel kotimaassaan, ja hänellä oli ajatus esitellä se Yhdysvalloissa. Näiden kahden ihmisen päätavoite padel Samin setän kanssa on padel monipuolistaa yritystoimintaa (hotelli, urheilukeskus) tai olemassa olevia maila-urheiluseuroja.

Kehitys padel Yhdysvalloissa

Noudattamalla padel Heidän alkunsa Ranskassa olemme havainneet myös sen kehityksen rajojemme ulkopuolella. Keskityimme siis Sam-setän maahan, jossa on hyvin kehittynyt urheilukulttuuri.

Le padel vei aikansa luoda todellinen innostus amerikkalaisten keskuudessa tähän uuteen lajiin Argentiinasta ja Espanjasta. Markkinat näyttävät todellakin olevan niin lupaavia, että World Padel Tour ovat luoneet näyttämön Yhdysvalloissa. Ensimmäinen Yhdysvaltain vaihe järjestettiin Miamissa 26. – 30.

Mikä osoittaa padel Yhdysvalloissa verrattuna esimerkiksi Ranskan markkinoihin. Ranskassa isännöimme viime vuonna vain yhtä Challengeria. 

Miksi se kesti niin kauan?

Amerikan markkinat ovat volyymiltaan tärkeimmät, myös urheilun liikevaihdon kannalta. Siksi Yhdysvaltain markkinat näyttävät lupaavilta, ja tämä voi olla vakava laukaisualusta padel maailmanlaajuinen. Tämä tarkoittaa, että valmistajilla, jakelijoilla on mahdollisuus hankkia potentiaaliset markkinat, jotka ovat useita tuhansia tai jopa miljoonia dollareita. Sama merkkien osalta tekstiileissä ja palloissa. Samaan aikaan linja-autojen markkinat padel kokee saman vaurauden.

On kuitenkin syitä, jotka rajoittavat padel, ja joka estää meitä käyttämästä kaikkea tätä potentiaalia. Täällä he ovat :

  • Kun olet ulkomaalainen, on erittäin vaikeaa kehittää yritystä. Itse asiassa viisumin saaminen on erittäin vaikeaa, kehityskustannukset ovat erittäin korkeat (näyttelyt, sponsorointi jne.)
  • Markkinointi voi olla houkutteleva 
  • Yhdysvaltojen suosituimmat urheilulajit tukahduttavat jonkin verran muita urheilulajeja ja erityisesti uusia urheilulajeja (amerikkalainen jalkapallo, baseball, jääkiekko, koripallo).

Lopuksi padel Yhdysvalloissa on kaikki ominaisuudet tulvia Pohjois-Amerikan maan mehukkaita markkinoita. Edellytyksiä on kuitenkin paljon. Esimerkiksi tennillä on tärkeä asema urheilukulttuurissa Yhdysvalloissa (vähemmässä määrin lippulaivaurheilu). Vain tulevaisuus kertoo miten padel tulee Amerikan markkinoille.

Alexis Dutour

Alexis Dutour on intohimoinen padel. Viestinnän ja markkinoinnin koulutuksen avulla hän asettaa taitonsa palvelukseen padel tarjota meille aina erittäin mielenkiintoisia artikkeleita.