Kirjallisuuskatsauksessamme esitimme itsellemme kysymyksen, onko padel kehittyi, koska siitä tuli ajan myötä sosiaalinen käytäntö. Haastatteluoppaamme ansiosta pystyimme keräämään tiettyjä tietoja, vaikka sosiaalisen käytännön käsite on joskus vaikea ymmärtää tai päinvastoin vaikuttaa ilmeiseltä.

Joillekin ihmisille padel on selvästi tullut sosiaalinen käytäntö, jossa kaikki yhdistyy jakamaan intohimoa, mutta myös yhteisiä etuja. Urheilu sinänsä ja sen heijastama ilmapiiri edistävät vuoropuhelua ja kokouksia.

Näimme kirjallisuuskatsauksessamme sauvakävelyn tapauksen ja kuinka tästä käytännöstä on tullut sosiaalinen käytäntö, joka edistää sen kehitystä. Itse asiassa sauvakävely oli todellinen menestys 2000-luvulla, koska se luotti olemassa olevaan urheiluharjoitteluun samalla kun se uudisti tiettyjä piirteitä ja lisäsi uusia materiaaleja, kuvia ja taitoja. Tarkemmin sanottuna tälle kävelylle on lisätty sauvat sekä uusi fyysinen asento, jonka avulla sen harjoittajat voivat hyötyä terveyttä edistävistä fyysisistä eduista. Tämä urheilulaji on keksinyt uudelleen kävelyn periaatteen ja sen harjoittajien mukaan se on antanut monille ihmisille mahdollisuuden kävellä kunnolla. Sosiaalisen käytännön käsitettä kunnioitetaan, mikä tuo käytäntöön uutta materiaalia, taitoja ja uuden merkityksen. Katsotaanpa nyt padel voidaan pitää sellaisena ja jos tämä urheilutapa täyttää kolme kriteeriä.

Osoittaakseen, että padel on tullut sosiaalinen käytäntö vai ei, meidän on muistettava tämän teorian osat. Tunnistimme teoreettisesta näkökulmasta kolme kriteeriä, jotta käytännöstä tulisi sosiaalinen käytäntö. Ensimmäinen kriteeri on kuvat (merkitykset, symbolit), toinen: taidot (taitojen muodot, menettelytavat) ja kolmas ovat materiaalit (materiaalit, tekniikat). Siksi näiden kolmen kriteerin on täytyttävä sosiaalisen käytännön luomiseksi. Monien ammattilaisten mukaan sosiaalinen käytäntö perustuu "Sosiaalisten ja ammatillisten yhteyksien luominen", juuri tästä syystä padel nähdään sosiaalisena käytäntönä.

Tämä ei kuitenkaan riitä. Todellakin voimme sanoa, että padel näyttää siltä, ​​että monet maila-urheilulajit ovat jo hyvin suosittuja Ranskassa, koska ne esitetään sekoituksena tennis, squash ja muut. Siitä huolimatta edellä mainituista sosiaalisen käytännön teorioista puuttuu vielä joitain tekijöitä, jotka voidaan täysin ottaa huomioon tällä tavoin.

Materiaalien osalta meillä on mailoja, joita ei ole koskaan käytetty muuhun urheilulajiin, ja omalle infrastruktuurillemme padel. Näin ollen materiaalien ja tekniikoiden käsitettä kunnioitetaan. Pätevyyden suhteen on totta, että padel tuo uuden pelityypin, vaikka se muistuttaisi voimakkaasti tennistä ja squashia. Infrastruktuuri ja pelisäännöt, joita tarvitaan pelaamiseen padel sallia sekoitus tieteenaloja ja epäilemättä tuoda uusi pelimuoto, joka kannustaa osallistujia kehittämään tälle urheilulajille ominaisia ​​taitoja ja toimia. Siksi sosiaalisen käytännön teorian taitotekijää kunnioitetaan.

Kuvakertoimen (merkitykset ja symbolit) osalta padel on vielä liian vähän kehitetty pitämään tätä urheilutapaa uutena symbolina Ranskassa, eikä se vielä tarjoa tarpeeksi sosiaalisia tai fyysisiä etuja voidakseen vahvistaa, että padel on esimerkiksi urheiluharjoittelu, joka tarjoaa vahvoja terveysvaikutuksia. Toisin kuin sauvakävely, jonka ansiosta monet ihmiset ovat oppineet kävelemään uudelleen.

Siksi sosiaalisen käytännön teorian kolmea kriteeriä ei vielä noudateta täysin.

Muut mittaukset osoittavat kuitenkin, että vaikka padel sitä ei voida pitää vahvana sosiaalisena käytäntönä, siitä voi tulla sellainen sen kehityksen ansiosta tulevina vuosina.

Ensimmäinen toimenpide on yhteisön muodostuminen. Seuraavissa osissa keskitymme klubin ilmapiiriin ja viihdepuoleen. Itse asiassa se kehittää käytännön sosiaalista puolta. Tämän organisaation avulla ihmiset voivat elää paikassa, jossa kaikilla on sama päämäärä samassa mielentilassa ja klubien järjestämät toiminnot ja erilaiset tapahtumat edistävät yhteisön luomista. padel.

Nämä yhteisöt ovat "Vahva ja isompi joka päivä", tämä osoittaa, että suusanallisesti on erittäin tärkeä viestintäväline markkinoiden kehityksessä. Joillekin ammattilaisille yhteisön luominen seuraa vain käytäntöä, mutta toisille se antaa mahdollisuuden tulla kuulluksi kansallisella tasolla, laajentaa "perhettä" ja luoda suuntaus ja uusia urheilutottumuksia.

Toinen mittaus osoittaa, että padel voi tulla sosiaalinen käytäntö. Luonnollisen ammatillisen verkoston luominen. Toisin sanoen klubin sisällä padel, jossa tapahtumien aikana ihmiset keskustelevat paitsi harjoittelun urheilullisesta näkökulmasta myös kunkin ammatillisesta puolesta. Voimme todellakin löytää klubista henkilön, joka löytää uuden ammattisuhteen yhteisen intohimonsa ansiosta. Siksi ammattimainen verkosto padel luodaan luonnollisesti myös edistämällä ihmisten välisiä sosiaalisia siteitä.

Voimme päätellä näistä tiedoista, että padel voi tulla sosiaalinen käytäntö jatkamalla sen kehittämistä. Yhteisöjen ja verkostojen periaate on tämän käytännön ydin ja kehittää siten sen viestintää. Tämä heijastus heijastaa täydellisesti tuottajien ja kuluttajien suhdetta näillä markkinoilla.

Joillakin ammattilaisilla on kuitenkin täysin erilainen kuva sosiaalisesta käytännöstä, eivätkä he näe sitä padel kuin sosiaalinen käytäntö, mutta enemmän kuin kollektiivinen käytäntö. Sosiaalisen käytännön teorian mukaan padel ei vielä ole täysin tullut sosiaalinen käytäntö, mutta tähän käytäntöön luodaan monia linkkejä ja ryhmiä, juuri tästä syystä luonnehdimme tällä hetkellä padel kollektiivisena käytäntönä.

Tanguy Le Roux

Opiskelija Master 2 -yrittäjyydessä ja innovaatioissa IESEGin JOHTOKOULussa Pariisissa ja innostunut urheilusta, päätin omistaa lopputyönni padel Ranskassa urheiluna ja sosiaalisena käytäntönä ja siihen liittyvänä markkinoiden kehityksenä. Olen asunut 22 vuotta Marokossa ja 5 vuotta Ranskassa, ja olen iloinen voidessani jakaa taitoni.