Sosiaalisen ja kollektiivisen käytännön ero perustuu sosiaalisiin siteisiin, jotka ovat edelleen melko vahvoja joillekin ammattilaisille. Tästä käytännöstä on tietysti tullut käytäntö, jossa ihmisillä on yhteinen intohimo ja näin muodostuu " perhe padel ». Tämä yhteys ei kuitenkaan ole tarpeeksi vahva osoittamaan padel yleinen sosiaalinen käytäntö. Puhumme pikemminkin kollektiivisesta käytännöstä.

Hyväksymme kaiken, mitä edellisessä osassa analysoitiin, mutta tiettyihin näkökohtiin olisi suhtauduttava varoen. Nämä markkinat ovat edelleen täysin kehittymässä, tästä syystä emme voi vielä määritellä tätä käytäntöä sosiaaliseksi käytännöksi. Osallistujien väliset yhteydet ovat varmasti vahvat, mutta se on edelleen melko heikko, kun nähdään urheilun suosio.

Yhteisön luominen ei vielä salli näiden markkinoiden näkyvyyttä kaikilla rintamilla, monet ihmiset eivät tiedä padel Ranskassa, eivätkä nämä yhteisöt vaikuta niihin. Lisäksi ammatillisen verkoston luominen padel on todellinen, mutta on silti vähäistä, jotta voidaan ajatella "liiketoiminnan" luomista osallistujien välille. Tämä käytäntö on "Kaikille saavutettavissa useista näkökohdista", mutta huolimatta ilmeisestä poikittaisuudesta klubissa padel tai esimerkiksi turnausten aikana jotkut ammattilaiset painottavat enemmän kollektiivista ja ei-sosiaalista käytäntöä.

Yhteenvetona voidaan todeta, että kaikki analysoidut seikat ovat todellisia, mutta tämä on vielä vahvistettava ja kehitettävä ajan myötä. Tästä syystä puhumme mieluummin kollektiivisesta käytännöstä tällä hetkellä ja että ajan myötä padel tulee sosiaalinen käytäntö. Siksi kaikki on otettava huomioon, mutta se on edelleen liian vähäinen verrattuna markkinoiden kehitysvaiheeseen, jotta tätä käytäntöä voidaan pitää sosiaalisena käytäntönä.

Lopuksi totean, että tänään ei voida sanoa, että padel johtuu siitä, että tästä käytännöstä on tullut sosiaalinen käytäntö, meidän on odotettava urheilun suosion lisääntymistä sen selvittämiseksi, onko ajan myötä padel piti lupauksensa.

Teema 1: ammattilaisten näkökulma on markkinoiden syntyminen, koska padel on tullut sosiaalinen käytäntö?
Le padel kehityksen puute tulla sosiaaliseksi käytännöksio Yhteinen intohimo ja kiinnostuksen kohteet.

o Materiaalien ja taitojen kriteereitä noudatetaan enemmän tai vähemmän, toisin kuin kuvakerroin (merkitykset ja symbolit).

o Yhteisöjen luominen perustamalla klubeja koko Ranskassa.

o Luonnollisen ammatillisen verkoston muodostuminen klubien osallistujien välille.

Le padel on tullut kollektiivinen käytäntöo Yhteinen intohimo ja kiinnostuksen kohteet.

o Liian aikaista puhua sosiaalisesta käytännöstä, vaan kollektiivisesta käytännöstä.

o Ammatilliset verkostot ja yhteisöt ovat edelleen liian pieniä voidakseen puolustaa rooliaan markkinoiden kehittämisessä sosiaalisena käytäntönä.

o Kaikki kohdat on otettava huomioon ajan mittaan, kun urheilun harjoittelu kasvaa suosiotaan.

Tanguy Le Roux

Opiskelija Master 2 -yrittäjyydessä ja innovaatioissa IESEGin JOHTOKOULussa Pariisissa ja innostunut urheilusta, päätin omistaa lopputyönni padel Ranskassa urheiluna ja sosiaalisena käytäntönä ja siihen liittyvänä markkinoiden kehityksenä. Olen asunut 22 vuotta Marokossa ja 5 vuotta Ranskassa, ja olen iloinen voidessani jakaa taitoni.