"PORTERIN vahvuudet" on työkalu, jonka avulla voimme ennakoida markkinoiden kehitystä, joka voi vaarantaa tuotteemme tai palvelumme kilpailuedut, mikä antaa meille mahdollisuuden luoda sijoitus- ja innovaatiostrategioita. jälleen kerran, tämä on globaali visio eikä vain padel.

Kilpailu:

Voimme nähdä, että tuotemerkkien sisäinen kilpailu on kovaa. Neljän tuotemerkin tasolla: Decathlon, Intersport, Go sport, Sport 4, ovat 2000% urheiluvälineiden markkinaosuudesta. Erottaakseen itsensä kilpailusta tuotemerkit luovat omat tuotemerkkinsä kaikentyyppisiin urheilutuoteperheisiin: urheiluvaatteet ja -kengät, lumi- ja vesiurheiluvälineet, yksilölliset urheiluvälineet ja joukkuelajit. . Nämä tuotemerkit käyttävät erilaisia ​​kanavia, jotka ovat erikoistuneet urheilutuotteiden jakeluun, kuten suuret ja keskisuuret monen universumin / moniurheilumyymälät, tiettyyn maailmankaikkeuteen tai urheilulajiin erikoistuneet tuotemerkit (Veloland, viralliset klubimyymälät), urheiluvaatemerkit ( adidas, nike), urheilukengät ja monen tuotemerkin urheiluvaatemerkit (juoksu, jalkakaappi).

Lopuksi kilpailua voidaan analysoida muilla urheilun jakelupiireillä, kuten erikoisruokakaupoissa (Leclerc), yhdelle tai useammalle urheilualueelle erikoistuneille puhtaille pelaajille (Privatesportshop), yleisille pelaajille (Amazon, C-Discount), valmiit vaatteet ja kenkäkaupat (Kiabi), tavaratalot (Galeries Lafayette).

Asiakkaiden neuvotteluvoima 

Asiakkaiden vaikutus markkinoilla riippuu hinnasta, myyntiehdoista ja tarjotuista palveluista. Tämä vaikuttaa asiakkaaseen, hänen tuotemerkkivalintaansa. Jos luokittelemme itsemme B2C: ksi, huomaamme, että tuotemerkin viimeisimmät trendit ovat tarjota enemmän ja enemmän tuotevalintoja. Lisäksi Decathlonin omien tuotemerkkien segmentointi on uudistettu, mikä voi häiritä kuluttajien kokemuksia.

Uudet osallistujat

Tällä hetkellä tennistuotemyynnissä maailman johtajat ovat Babolat, Wilson ja Head. Markkinoille pääsyn esteet ovat siis hyvin merkittäviä tenniksen urheiluvälineiden tuotannon innovaatioiden ja taitotiedon suhteen. Babolat on yhdistetyn mailan edeltäjä, joka antaa mahdollisuuden kerätä, välittää, analysoida ja jakaa pelinsä tietoja. Nämä ovat todellisia henkilökohtaisia ​​"tietoja", joiden avulla voidaan luopua mahdollisesta valmentajasta edistyäkseen.

Innovaatioiden osalta Artengo erottuu hieman enemmän tärinänvaimennimillaan, jotka rajoittavat tenniskyynärpäät Softfeel-tekniikan ansiosta, joka "vaimentaa" enemmän tärinää verrattuna nykyisiin mailoihin. Tällä tekniikan alalla kilpailu on edelleen melko voimakasta.
Kuluttajien uskollisuus Babolat on tärkeä, koska sen tuotekuva on erittäin vahva, koska sillä on hienoja mestareita pelaamassa tämän tuotemerkin kanssa. Nämä ovat 300 pelaajaa sopimuksen mukaan, mukaan lukien 150 yli 18 ja 150 alle 18. Kaikkien kansallisuuksien pojat ja tytöt edistävät tuotemerkin näkyvyyttä.

Artengo voi edistyä vain tämän puuttuvan näkyvyyden suhteen. Sopimukset erittäin korkean tason pelaajien kanssa ovat heikkous verrattuna Babolat. Nicolas Escudé on Artengo-tuotemerkin ja Steve Darcisin edelläkävijä (paras 38th maailmassa) ovat korkean tason pelaajia, joilla on sopimus sen kanssa. Joten se on suuri heikkous Artengolle verrattaessa häntä Babolat brändin edustamista koskevista sopimuksista.

Korvaavat tuotteet

Korvaavien tuotteiden mahdollinen uhka voi tulla uusien mailapeliurheilijoiden, kuten padeltai Rantatennis.

Nykyään 84% lisenssinsaajista tietää rantatenniksen ja 21% heistä on jo pelannut tai pelannut säännöllisesti.

Suhteessa johonkin padel, 79% luvanhaltijoista tietää tämän urheilulajin ja 16% on jo pelannut tai pelannut säännöllisesti.

Tällä hetkellä kiinnostus näihin kahteen toimintatyyppiin ei ole kovin suuri, ne ovat vastaavasti 3,6 ja 3,9 / 10 riippuen unionin urheilusta ja pyöräilystä. Kuitenkin padel tietää kiistämättömän potentiaalin, se sopii paremmin täydentävään tennisharjoitteluun. 58% käyttää sitä vapaa-aikaan tai ystävien kanssa ja 39% ilmoittautuu klubiin tenniksen lisäksi.

Näiden urheilulajien markkinoiden kehitystä tulisi pitää käytännössä padel on yhä useammin, se vaikuttaa kaikkiin ikäluokkiin ja tekee siitä urheilun helposti muiden urheilulajien harrastajille. Lisäksi Ranskan Ranskan liitto padel on sidoksissa tenniksen ja seurojen tulevaisuuden suunnitelmissa on rakentaa kenttiä. Vielä tärkeämpää on olla valppaana muiden tuotemerkkien kohdalla, jotka alkavat tuottaa tällaista mailaa, kuten Rossignol tai adidas.

Nämä korvaavat tuotteet ovat toinen vahva uhka tennismailan markkinoille. Näiden uusien alojen ilmaantuminen voi siirtää uskollisia tennisasiakkaita näihin muihin urheilulajeihin.

Toimittajien neuvotteluvoima

Jos tutkimme toimittajien neuvotteluvoimaa, Decathlon olisi yksi niistä tuotemerkeistä, joihin tämä neuvottelu vaikuttaa vähiten kahdesta syystä. Yhtäältä se on jakelubrändi, neuvotteluvoima on sitäkin tärkeämpi tuotemerkkien valmistajilta ostetun määrän vuoksi.

Toisaalta sillä on oma jakeluketjunsa suuren määrän intohimoisten tuotemerkkien ansiosta, joita se hallinnoi suunnittelussa, valmistuksessa ja jakelussa. Vertikaalisen integraation avulla Decathlon saa paljon paremman hallinnan tarvikkeisiin, kustannuksiin, laatuun jne., Minkä vuoksi yritys keskittyy enemmän tuotantoketjun alkupäähän, ts. uusien tuotteiden suunnittelu ja innovaatio. Decathlonin tavoitteena on luoda kaikki omat tuotemerkit kullekin urheilulajille vuoteen 2020 mennessä, yritys ei enää ole vuorovaikutuksessa tuotemerkkien kanssa ja eroaa täysin muista kaupoista, joiden on jatkettava neuvotteluja.

Frank Binisti

Franck Binisti löytää padel Club des Pyramidesissa vuonna 2009 Pariisin alueella. Siitä asti kun padel on osa hänen elämäänsä. Voit usein nähdä hänen kiertävän Ranskaa menemässä esiin suurten tapahtumien padel français.