Yksityisillä markkinarakenteilla on todellinen autonomia päätöksenteossaan. Toisin kuin tenniskerhot, joita Tennisliitto "pitää silmällä", yksityisillä keskuksilla on tietty vapaus. Kuten aiemmin mainittiin, he eivät tietenkään voi hyötyä tuista.

Niillä on pohjimmiltaan hyvin erityinen tavoite. Teimme haastatteluja kahdessa yksityisessä keskustassa Lillen metropolissa. Ensimmäinen on 100% keskus padel toinen on franchising suurelle sisäurheiluryhmälle Ranskassa, joka tarjoaa jalkapalloa ja nyt padel sen keskellä.

Ensimmäisellä on tarjous, joka on siis kääntynyt yksinomaan padel. Victor, tämän rakenteen yhteistyökumppani, uskoo vahvoihin konsepteihin, ja siksi hän halusi ehdottaa sitä padel. Hän jopa sanoi haastattelun aikana " Nykyään meidät todella tunnistetaan kapealla »[1]. He päättivät kumppaninsa kanssa perustaa kaiken tarjouksensa ja viestinnänsä padel ja korkealaatuisten palveluiden tarjoaminen, kuten erittäin vieraanvarainen klubitalo, kentän hyvä laatu, online-varaukset, lukuisia tapahtumia jne. He ovat todellakin päättäneet tarjota monia tapahtumia ympäri vuoden " Tarjolla on paljon turnauksia, viihdettä harrastajalle, kilpailuharrastajalle. Itse asiassa se on todella osa palveluja, joita haluamme tarjota, ja se on myös asiakkaiden odotuksia. Joten yhtäkkiä selvästi järjestämme paljon tapahtumia eri aiheista. »[2]. Heillä on merkityt kentät, ja he voivat siksi järjestää FFT: n tunnustamia kilpailuja. Lisäksi 24. – 26 he toivottavat P2018-miehet ja P500-naiset tervetulleiksi infrastruktuureihinsa.

Toisella haastatellulla keskuksella ei ole täsmälleen samaa tarjousta. Aluksi he ehdottivat vain jalkapalloa, mutta heidät integroitiin padel useita vuosia myöhemmin. Heidän ensisijaisena tavoitteena oli monipuolistaa tarjousta, mikä on myös suositeltava keskusbrändi, johon he ovat kiinnittyneet: " että meillä oli osa varastosta käyttämättä. Ja tämän keskuksen tuotemerkin toive oli kehittää jokaisessa ranskalaisessa kompleksissaan jalkapallon sivutoiminta mahdollisuuksien mukaan keskuksissa, joissa oli tilaa. »[3].

Jean, kehityspäällikkö padel tässä keskuksessa ilmoitti meille aikomuksestaan ​​kehittää tuotteita. Kehitettävä tuote on aikuisten kurssit. Sen perustaminen vie kuitenkin aikaa, varsinkin kun he ovat jäljessä kilpailijoistaan, erityisesti juuri aiemmin mainitussa ensimmäisessä keskuksessa. He olivat jo kokeilleet kokeilua, mutta tuote ei ollut riittävän menestyvä, jotta se toimisi hyvin. He kohtasivat myös opettajien korkeat kustannukset, ominaisuuden, jonka näemme osiossa 5.4.1.3.

Joten yhteenvetona ja näiden kahden keskuksen vertailemiseksi, yksi on 100% padel ja on keskittänyt tarjouksensa vahvaan elämään tapahtumien ympärille, erityisesti virallisten kilpailujen ympärille, kun taas toinen tarjoaa jalkapalloa ja padel ja on enemmän tarjouksessa padel virkistyskäyttäjille.

[1] Sivu 89: Victor-haastattelu

[2] Sivu 83: Victor-haastattelu

[3] Sivu 96: haastattelu Bricen ja Jeanin kanssa

Pierre Lemonnier

Pierre opiskeli STAPS: ää ja vahvisti maisterin tutkinnon urheiluhallinnossa opiskellessaan Reimsissä, Frankfurtissa ja Lillessä. Löysin padel vuonna 2014 Erasmus-vuoden aikana Frankfurtissa espanjalaisen ystäväni ansiosta. Hitto se on hyvä padel !