Tiedätkö, että mitä enemmän visualisoimme, sitä enemmän aivot säilyttävät tietoja, joista voi tulla a automatiikka ja antaa sinun olla koulutettu pelaamatta! Käytä aikaa visualisoidaksesi parhaat laukauksesi palataksesi valtaan Coronan liittymällä ...

Isabelle Vannier, perustaja OSS Barcelona palaa koulutuksen teemaan padel.

Visualisoinnin ja jäljitelmien merkitys urheilumaailmassa

Ovatko visualisointi ja jäljitelmät hyödyllisiä? Jos on, niin miten niitä käytetään? Vaikka yhä kehittyneempiä ja kehon ja tekniikan kehittämiseen tarkoitettuja uusia harjoittelutekniikoita on tutkittu pitkään, toisaalta aivojen hermosolujen kapasiteettia käytetään edelleen suuresti liian vähän liikunnan alalla. Tämä on muuttumassa.

Viimeaikainen tutkimus

Claire Calmels, myös INSEP: stä, oli kiinnostunut hermomekanismeista, jotka liittyvät jäljittelemiseen oppimiseen. Näiden edeltäjien havaintojen perusteella hän pyysi loukkaantuneita voimistelijoita katsomaan videoita teknisistä liikkeistä ja visualisoimaan tarkat sekvenssit, kun heidät pidettiin keskimäärin kuuden kuukauden ajan. Voimistelijat olisivat kärsineet käyttämättömyydestään paljon vähemmän kuin näiden harjoitusten vuoksi. Kaikki hänen tutkimukset, jotka on tehty vuodesta 1995 lähtien ja toistaiseksi, osoittavat tässä mielessä, että videohavainnointi, henkinen harjoittelu ja kuvien kehittäminen urheilijoilla lisäävät heidän suorituskykyään.

Au padel aivan kuten tenniksessä

Siksi tiedämme, että urheilevan eleen havainnointi ja visualisointi aktivoivat täsmälleen samat neuronit samoilla aivojen motorisilla alueilla kuin silloin, kun se suoritetaan, ikään kuin ele suoritettaisiin todella. Lisäksi tiedämme, että urheilusuoritukset voivat parantua, kun aivot ravitsevat tarkkailu- ja jäljitelmäharjoituksia, jotka noudattavat tiettyä protokollaa ja mukautettua harjoitusohjelmaa. Kuinka tätä tietoa voitaisiin soveltaa sekä tenniseen että padel ? Tarkoittaako tämä, että voisimme kaikki pelata kuten Federer tai Bela katsomassa heitä videolla? Ilmeisesti ei, koska meillä ei ole ollut samaa koulutusta kuin heillä, koska he olivat hyvin nuoria. Toisaalta on täysin mahdollista ruokkia aivojasi ja parantaa peliäsi jäljittelemällä ja visualisoimalla. Tässä on ehdotettu noudatettava protokolla:

  • 1. havainto

Ensimmäinen vaihe on havainnointi. Valitse ensin jokin aivohalvaus, esimerkiksi heikoin aivohalvauksesi, yleensä kämmen. Katso sitten suosikkisoitimesi superhidastettu video toiminnassa. Harjoitus koostuu hänen liikkeensa leikkaamisesta mahdollisimman tarkasti. Mene hyvin hitaasti, ruutu kerrallaan tarvittaessa. Aloita tarkkailemalla hänen ruumiinsa keskiosaa, sitten hänen jalkojaan ja viimeisenä vain käsivarret. Mitä hänen lonkansa tekevät? Hänen vatsavyönsä? Hänen jalkansa? Hänen jalkansa ? Mitä sitten hänen hartiat, pää tekevät? Heidän silmänsä ? Lopuksi, mitä hänen käsivartensa ja käsivarret tekevät? Hänen kädet ? Hänen mailansa?

  • 2. Jäljitelmä

Toinen vaihe on jäljitelmä. Kun olet leikannut liikkeen kunnolla, ota mailasi ja yritä tuottaa liike toistamalla systemaattisesti senttimetriltä. Aloita jälleen kehosi keskustasta kohti kehää. Mene yksi ruumiinosa kerrallaan. Mitä lantionne pitäisi tehdä? Vatsavyönne? Jne. Päivitä muistisi milloin tahansa videon avulla. Tämä kinesteettinen harjoitus on erittäin hyödyllinen, koska ele havaitaan sitten itse kehossamme.

  • 3. Visualisointi

Viimeinen vaihe on visualisointi. Istu tuolissa tai jopa makaa sängyssä. Evakuoi ensin muutaman sekunnin ajan. Yritä sitten kuvitella tarkalleen valitun siirron eri vaiheet. Jatka aloittaaksesi leikkaamalla hänen ele keskeltä kehälle, kuten kahdessa ensimmäisessä vaiheessa. Väistämättä tulee harmaita tai epätarkkoja alueita. Palaa ensimmäiseen ja toiseen vaiheeseen ja aloita visualisointi uudelleen. Lopulta voit yhdistää motoriset ja henkiset kykymme nähdäksesi pääsi suosikkipelaajasi eleen, ensin yksi ruumiinosa kerrallaan, sitten kokonaisuutena. Tämä harjoitus aktivoi juuri ne aivojen alueet, jotka ovat mukana, kun suosikkipelaajasi osuu oikeaan laukaukseen kentällä!

  • 4. Kentällä

On selvää, että tähän pöytäkirjaan on liitettävä hyvin todellinen ja säännöllinen koulutus. Ihannetapauksessa tee yksi havainnointi- ja jäljittelyvaihe viikossa, sitten yksi visualisointivaihe päivässä, etenkin edellisenä päivänä ennen harjoittelua tai ottelua.

Isabelle VANNIER tennispedagogi BE 2 ja padel asunut Yhdysvalloissa ja muuttanut maahan Espanjassa yli 10 vuotta, järjestää urheilu- ja kielikursseja Barcelonassa OuiSportSpirit-rakenteensa kautta - www.ossbarcelone.com ja erityisesti muualla maailmassa. padel ja tennis OSSTP-osaston kautta - www.padelbarcelona.com. Odotamme toivottaa sinut pian tervetulleeksi!

Tunnisteet