Tennis on tällä hetkellä läpi monimutkaisen ajan sekä kansallisella että kansainvälisellä tasolla. Tässä tavoitteena on analysoida tenniksen sosiologisia suuntauksia. Näet, että tämän analyysin on sallittava maailmankaikkeus padel  hyödyntää tenniskokemusta, jotta hän ei pääse samoihin ansoihin ja antaa hänen valmistautua tulevaisuuteen.

Lisenssinsaajien käytäntö

Sinun pitäisi tietää, että 93% luvanhaltijoista harjoittelee vähintään kerran viikossa. Tämä tilasto on myös muiden urheiluliittojen, kuten sulkapallon, havaittujen tasojen mukainen. Heistä 41% pelaa kahdesti viikossa.

65% valmistuneista on käynyt opettajan antamia kursseja. Kursseja suorittaneista 79% on naisia ​​ja 78% 18-34-vuotiaita.

Ranskan tennisliitto arvioi, että 40% luvanhaltijoista pelaa vähintään yhden ottelun urheiluvuoden aikana.

Siksi päätellään, että tennisharjoittelu on voimistumassa joko kilpailun vuoksi tai henkilökohtaisemmin säännöllisemmällä harjoittelulla, voimme nähdä sen pelaajien kautta, jotka pelaavat enemmän otteluja kilpailussa '' aiemmin sekä yksittäisten oppituntien lisääntyminen

Tennisen seuranta tiedotusvälineissä

Tennisuutisten pysyessä ajan tasalla verkkosivustot ovat nyt samantasoisia television kanssa. Tämä digitalisoituminen heijastuu myös sosiaalisten verkostojen ja mobiilisovellusten sijaintiin, jotka ovat television edessä. Voimme havaita todellisen sukupolven eron median käytössä.

Sosiaaliset verkostot vaikuttavat pääasiassa 18/24-vuotiaisiin. Internetin käyttö edustaa enemmän 25/34 vuotta, lopulta televisio on edelleen suosituin väline 45/54-vuotiaana.

Tennisen seuranta tiedotusvälineissä

Tennisuutisten pysyessä ajan tasalla verkkosivustot ovat nyt samantasoisia television kanssa. Tämä digitalisoituminen heijastuu myös sosiaalisten verkostojen ja mobiilisovellusten sijaintiin, jotka ovat television edessä. Voimme havaita todellisen sukupolven eron median käytössä.

Sosiaaliset verkostot vaikuttavat pääasiassa 18/24-vuotiaisiin. Internetin käyttö edustaa enemmän 25/34 vuotta, lopulta televisio on edelleen suosituin väline 45/54-vuotiaana.

Jos katsomme television median seuraamaan tennistä, ranskalainen televisio on katsotuimpien kanavien kärjessä, jota seuraa kanava + -ryhmä, sitten BeIN ja joukkue.

Ranskan televisio on edelleen Roland Garrosin, Davis Cupin ja Fed Cupin historiallinen lähetystoiminnan harjoittaja, jota lisenssinsaajat seuraavat eniten.

Kolmen muun kanavan yleisöarvosanat ovat parhaat miesten ja 18–24-vuotiaiden keskuudessa.

Tennisuutisten, turnaustulosten ja pelaajien seurannan osalta tämä on lisenssinsaajien suurin huolenaihe. Sivustot, joissa käydään usein, ovat team.fr, FFT.fr ja sitten Eurosport.

Sosiaalisissa verkostoissa 33% lisenssinsaajista käyttää niitä ensisijaisesti pelaajien sisällön katseluun, FFT-sivujen tarkastelemiseen ja sitten tennisbrändeihin.

Lopuksi lupakirjan haltija etsii tietoja harjoittamisensa helpottamiseksi. 18–24-vuotiaat ovat vaativimpia tämäntyyppisissä tiedoissa.

FFT: n verkkosivustoa etsittäessä on ensisijaisesti voitava varata kenttä klubiinsa. Kaikki klubit ovat siirtyneet kohti tätä lähestymistapaa, ja yhä harvemmat varaavat varauksen sihteerin vastaanotossa.

Seuraa ATP-pelaajien turnauksia 

On huomattava, että 64% luvanhaltijoista on osallistunut vähintään yhteen tennisturnaukseen viimeisen 33 kuukauden aikana. 32% koskee amatööriturnauksia, XNUMX% Roland-Garros.

84 € on keskimääräinen budjetti tullessa turnaustapahtumaan. Nuoremmat sukupolvet käyttävät vähemmän kuin vanhukset pienemmän ostovoimansa vuoksi.

Kulutustottumukset

Tennismailan uusintataajuus on keskimäärin 3 vuotta ja 3 kuukautta. 18–24-vuotiaat nuoret yleensä uudistuvat useammin kuin eläkeläiset.

Mailaa uusittaessa keskimääräinen hinta on 135 €. 38% lisenssinsaajista ostaa mailan 100-150 €, 46% 150-200 € ja 13% mailan yli 200 €.

Tämä budjettitekijä on tärkeä ottaa huomioon, koska se osoittaa meille, että suurin osa lisenssinsaajista ostaa kilpailuun sopivamman ”hyvien ominaisuuksien” mailan.

Kaaviosta voimme nähdä, että ostokäyttäytyminen riippuu paljon mailauksen mukavuudesta ja teknisistä ominaisuuksista, tuotteen hinta ja kestävyys ovat myös huomioitavia tekijöitä. Mailan tuotemerkki ja estetiikka eivät ole riittäviä vaikuttavia tekijöitä mailan ostamiseen.

Voimme havaita, että kolme johtavaa tuotemerkkiä ovat wilson, babolat et head maineen suhteen. Vähemmän edustavia tuotemerkkejä ovat Prince, Artengo, Technifibre, Dunlop, Yonex, Pro Kennex.

Voimme nähdä, että tennismailat ostetaan useimmiten moniurheiluun erikoistuneista supermarketeista ja että Decathlon on edelleen johtava verrattuna muihin tuotemerkkeihin. Lumikenkien myynti on edelleen suurin osa erikoisliikkeissä. Tämä osoittaa, että tennispelaaja etsii samalla tavalla mailaa, jossa hänelle voidaan varmistaa "myyjän neuvot" ja laajempi valikoima hänelle tarjottujen alueiden suhteen.

Lisenssinsaajien typologia

Voimme havaita kuusi harjoittajien perhettä lisenssinsaajien joukossa.

Ensinnäkin onnellinen kilpailijaluokka edustaa 23% lupakirjan haltijoista. Hänen motivaationsa ovat rentoutuminen, hauskuus, intohimo ja kilpailu. Hän on alle keskimääräisen tennismaila-budjetin, mutta hän on intohimoisesti kilpailusta.

Säälimätön mies on erittäin kilpailukykyinen, tennis on todellinen intohimo, ja hän etsii jatkuvasti suorituskykyä, hän edustaa 18% lisenssinsaajista. Tämä luokka koskee enemmän sukupolvea 18–24-vuotiaita ja 45–54-vuotiaita, se pelaa vähintään kolme kertaa viikossa.

Vihreät pallot ovat 17%, heidän motivaationsa ovat rentoutuminen, terveys, he ovat pääasiassa naisia ​​ja nuoria harjoittajia.

Tennispelaaja 2.0 edustaa 17% lisenssinsaajista. Hän tapaa uusia ihmisiä, parantaa itseluottamusta, lähinnä 18-24-vuotiaat nuoret pyrkivät pelaamaan intensiivisesti samalla kun käyttävät toisiinsa liittyviä esineitä.

Yritys koskee 17% lisenssinsaajista, sillä ei ole erityisiä motivaatioita, usein pelaajat harjoittavat töissä, se pelaa hyvin satunnaisesti, mutta harjoittaa silti keskimääräistä kilpailua.

Lopuksi, luokka sunnuntai kohdistaa voimakkaasti 11 prosenttiin luvanhaltijoista. Heillä ei myöskään ole erityisiä motivaatioita, he eivät ole kilpailijoita eivätkä yritä ylittää itseään. Lähinnä 55-vuotiaat ja sitä vanhemmat ovat harjoittaneet luokkaa, ja heillä on myös melko suuri aikaisempi kokemus tästä urheilulajista.

Alexandre cifuentes

Alexandre Cifuentes opiskelee taloustieteitä. Hän päätti puuttua liiketoimintaan padel ja urheilumarkkinoilla yleensä. Sen avulla voimme tietää padel Sen kokonaisuudessaan.