Avajaisten kunniaksi Babolat Padel Studio, haastattelemme Ericia Babolat, hänen samannimisen brändinsä, erittäin kuuluisan, toimitusjohtaja Babolat. Olimme saaneet sen mikrofoniin jo muutama vuosi sitten, ja 4 vuotta myöhemmin hän vahvistaa varmuutensa evoluutiosta padel.

Laji, joka tekee hyvää päälle ja vartalolle

"Sisään Babolat, työskentelemme pitkällä aikavälillä. Tykkäämme tutkia asioita ja sovittaa ne aikaansa. 10 vuotta sitten, padel oli nousemassa joissakin maissa, erityisesti Espanjassa. Seurasimme häntä tuotekehityksen, kokemuksen, seuraelämän ja vasta aloittavien pelaajien kautta. Olemme tehneet sen maiden kanssa, jotka ovat löytäneet tämän urheilulajin.

Nykyään se on aikuisurheilua, jossa ei ole paljon lapsia. Pyrimme työskentelemään paljon tämän asian parissa, nimenomaan perheistä huolehtivan Club Med -kumppanimme kanssa. Lopulta padel koskettaa kaikkia."

Covid suotuisa tekijä

"Covid on nopeuttanut kahta asiaa. Ensinnäkin ihmiset ymmärsivät, että urheilu on hyväksi heidän terveydelleen. Sitten he huomasivat, että erityisesti mailaurheilu padel, tuo leikkisä ja hauska puoli. Siitä tulee melkein riippuvuutta. Tämän lajin kiihtyvyys on vieläkin vakuuttavampi kuin ennen.

Club Med ja padel : miksi se toimii?

”Club Med oli erittäin kiinnostunut perheestä ja saavutettavuudesta padel. Työskentelemme yhä enemmän heidän kanssaan tämän asian parissa. He investoivat ja omistavat yhä enemmän paikkoja tälle urheilulle. Se rastittaa paljon heidän "laatikoissaan". Tenniksellä ei ole saavutettavaa puolta padel voi tarjota."

Club Med tarjoukset padel

"He aikovat laittaa padel useimmissa paikoissaan. Näin on jo Seychelleillä ja erityisesti Marbellalla, missä urheilu kehittyy valtavasti. Näemme yhä enemmän asiakkaita, jotka tulevat viettämään viikon Club Medissä vain pelatakseen padel ! "

"Se uudistaa yhteistyömme sydämen"

"Puhuimme paljon. Jaoimme kokemuksemme heidän kanssaan kypsissä maissa, kuten Espanjassa, maissa, joissa padel kehittyy erittäin nopeasti, esimerkiksi Italiassa tai maissa, kuten Ranskassa, joissa urheilun nousu kestää hieman kauemmin.

Me uskomme padel aina. Sitä ei nähdä tenniksen kilpailijana vaan toisena mailalajina. Club Med kysyi meiltä paljon, minkä tyyppistä yleisöä se tavoitti. Se uudistaa yhteistyömme sydämen, joka ulottuu tenniksestä padel, joka on erittäin tärkeä urheilulaji tulevaisuuden kannalta.

Le padel prosentteina: mitä se tarkoittaa?

”Tänä päivänä se edustaa 15-20 % koko liiketoiminnastamme. Se on kasvanut yli 50 % vuodessa reilun kahden vuoden ajan.

Se kehittyy tietysti enemmän ja enemmän, mutta ei niin pitkälle, että se jo saavuttaisi tenniksen. Tennis on läsnä 150 maassa verrattuna 90 maahan padel. Uskon kuitenkin, että markkinoiden koko padel ylittää tenniksen vuoteen 2030 mennessä ilman ongelmia. Parantamisen varaa on räjähdysmäisesti.”

”Myynnin välinejakelulle arvioidaan tennikselle maailmanlaajuisesti 1,5 miljardia, kun tenniksen myynti on 250 miljoonaa. padel. Kaikki yhdistyy niin, että padel laajenee. On selvää, että infrastruktuuria on lisättävä, jotta ihmiset voivat pelata.

Ensimmäinen urheilun maailmassa

"Tämä on ensimmäinen kerta, kun urheilulla on ollut tällaista kehitystä, kasvua ja vaikutusta Babolatja urheilussa yleensä. Koemme maailman ensimmäistä kertaa padel. Urheilussa on ollut ilmiöitä, kuten rullaluistelu, mutta emme ole koskaan nähneet niitä niin vahvoina tai isoina. Se ei ole muotiilmiö."

Katso haastattelu kokonaisuudessaan:

Amance Redondy

Tuli faniksi padel, Aion pitää sinut ajan tasalla kaikista uutisista padel ! Nähdään pian rinteillä!