Olemme nähneet klubien taloudellisen kannattavuuden padel voi osoittautua pitkäksi, vaikka tuote olisi lupaava tulevaisuuden kannalta. Todellakin näemme, että tämä käytäntö houkuttelee yhä enemmän ihmisiä päivittäin. On kuitenkin vielä liian vähän tiedossa toivoa klubien nopeasta kannattavuudesta. padel. Näiden klubien perustamisesta aiheutuvat kustannukset ovat edelleen melko suuret, se vie vuosia, ennen kuin klubilla on todellinen sijoitetun pääoman tuotto.

Toisessa vaiheessa analysoimme tämän toiminnan sosiaalisen käytännön käsitettä ja sovimme lopulta siitä, että padel on monia tekijöitä, jotka todistavat tämän käytännön luonteen. Sosiaalisen käytännön teorian mukaan padel sisältää monia elementtejä, joista tämä teoria muistuttaa meitä, mutta tämä urheilukäytäntö on vielä liian vähän kehitetty luonteensa puolustamiseksi.

Monien ammattilaisten todistusten ansiosta päädyimme siihen, että tämä käytäntö on toistaiseksi vain kollektiivinen käytäntö. Nykyään yhteisöjen luominen, ammattilaisten verkostot klubissa sekä klubin järjestämät erilaiset aktiviteetit eivät oikeuta sosiaalisen käytännön luomista tällä hetkellä. Nämä tekijät edistävät varmasti sosiaalisia siteitä, mutta todellisen liikkeen syntyminen vie aikaa. padel Ranskassa, jossa kaikki piirit kuulevat tästä urheilulajista.

Emme sulje pois sitä ajatusta, että tästä tulee sosiaalinen käytäntö tulevaisuudessa, mikä luo todellisen urheiluliikkeen, joka sopii ranskalaisten urheilulajiin, kuten tennis tai jalkapallo.

Tulkintaamme varten päätimme tuoda yhteen kaksi läheisesti liittyvää teemaa.

Kuten aiemmin nähtiin padel sen taloudellinen kannattavuus on edelleen liian heikko ja käytäntö ei ole tarpeeksi vahva tullakseen sosiaaliseksi käytännöksi. Voimme havaita, että nämä kaksi elementtiä täydentävät toisiaan. Kirjallisuuskatsauksessamme todellakin näimme, että sauvakävelyn menestys selittyy sen kyvyllä tulla sosiaaliseksi käytännöksi.

Näin ollen toiminnasta voitiin kommunikoida oikein ja luotiin todellisia yhteisöjä, jotka saivat tämän tuotteen elämään ja jakamaan. Siksi kaikki yritykset ovat kokeneet sijoituksensa tähän tuotteeseen kannattaviksi.

Tästä syystä yhdistämme toimijoiden taloudellisen kannattavuuden käytännön luonteeseen. YK: n liiketoimintamalli padel pysyy toistaiseksi melko hauraana, koska viestintä tämän käytännön ympärillä on kaikesta huolimatta edelleen arkaa. Lisäksi unohtamatta, että padel säilyttää kuvan "rikkaasta" urheilusta, muodostuneet yhteisöt eivät ole riittävän monipuolisia voidakseen tavoittaa yhä enemmän sosiaalisia piirejä.

Siksi meillä on useita seikkoja, jotka osoittavat, että tämä urheilukäytäntö on edelleen kehittymässä ja että kestää jonkin aikaa, ennen kuin todellinen liike tapahtuu.

Uskomme siis, että näiden markkinoiden toimijoiden taloudellinen malli voi hyötyä nopeutetusta kannattavuudesta vain muodostamalla sosiaalinen käytäntö, toisin sanoen käytäntö, jossa padel pidetään paitsi urheiluna myös keinona tulla yhteen ja luoda sosiaalisia siteitä kuluttajien välillä, mutta myös kuluttajien ja tuottajien välillä.

Näin on jo joissakin klubeissa, mutta tämän suuntauksen on oltava suurempi, jotta tavoittaa mahdollisimman moni ihminen ja saada yhteisö ymmärtämään, että tästä urheilulajista voi tulla paikka tavata uusia ihmisiä mutta myös uusia ammatillisia hankkeita.

Miksi kuitenkin padel luodaan edelleen kaikkialla Ranskassa?

Olemme todellakin havainneet, että tämän käytännön luonne ja vain maan vuokraukseen, opettajiin ja turnausten järjestämiseen perustuva taloudellinen malli ovat edelleen melko arka. Todellisuudessa, vaikka tämäkin onkin melko vähäistä, yrittäjät lyövät vetoa tulevaisuudesta, koska todellakin suurin osa ihmisistä näkee tämän käytännön olevan osa ranskalaisten urheilutottumuksia lähitulevaisuudessa.

Olemme nähneet, että padel FFT on tukenut vuodesta 2014 ja että kesti noin neljä vuotta nähdäksesi todellisia hankkeita tämän urheilun ympärille (kansalliset turnaukset, sponsorointi, urheilun esittely suurissa urheilutapahtumissa, Pariisin isäntäkaupunki askel world padel tour).

Tämä rauhoittaa yrittäjiä ja havaitsee mahdollisuuden tarttua. Tästä edelleen melko alhaisesta kannattavuudesta huolimatta näemme, että klubit monipuolistavat toimintaansa houkutteleviksi.

Olemme huomanneet, että käytännössä kaikki seurat ovat erikoistuneet erilaisten johdannaistuotteiden myyntiin. Ei todellakaan tarvitse koputtaa urheiluvälineiden valmistajien oviin ostamaan urheiluvälineitä. Klubit tarjoavat kotelossaan tiettyjä tuotteita, jotka vaihtelevat mailojen, asujen ja pallojen myynnistä ruokailuun baareina. palauttaa osan padel. Tämä edistää sosiaalisten siteiden muodostumista pelaajien välillä ja antaa mahdollisuuden hyötyä ylimääräisestä tulolähteestä.

Ympärivuotinen tilausjärjestelmä on myös luotu pitämään asiakkaansa ja kannustamaan heitä pelaamaan halvemmalla viikoittain varatulla aikavälillä. Näemme tämän markkinointistrategian monissa urheiluseuroissa, mutta toisin kuin ne, se edistää yhteisöjen luomista ja perheilmapiiriä pelaajien välillä.

Tämä selittyy klubien läsnäolotasolla padel verrattuna esimerkiksi ”kaupunkijalkapalloseuraan”, joka on edelleen melko alhainen ja tekee siksi ilmapiiristä suotuisan kokouksille ja sosiaalisten yhteyksien luomiselle. Lisäksi monet klubipäälliköt puhuvat pelaajien melko reilusta pelistä ja ystävällisestä ajattelutavasta, jota ei löydy kaikista urheilulajeista. Tämä edistää näiden markkinoiden kehitystä ja urheilun houkuttelevuutta.

Siten koko tämä markkinointistrategia antaa klubille mahdollisuuden hyötyä lisätuloista pienemmillä kustannuksilla. Tämä voi selittää tosiasian, että monet klubit padel Niitä luodaan joka vuosi huolimatta markkinoiden kehityksen alussa, urheilutoiminnasta, joka on Ranskassa vielä liian vähän tiedossa, ja seurojen taloudellisen kannattavuuden liian kauan. Vedonlyönti monien klubien omistajien tulevaisuudesta perustuu samojen markkinoiden kehitykseen Espanjassa, joka on naapurimaa, mikä on erittäin vahva argumentti näiden klubien kasvulle Ranskassa.

 Teema 1 
Markkinoiden näkyvyysü Ulkoisen viestinnän kehittäminen eikä vain tyydyttäminen "suusanallisesti".

 

ü Tietoisuus FFT: stä nyt padel kasvun vipuna.

 

ü padel voisi auttaa tennistä toipumaan, johtajat ovat nyt keskittyneet kehittämään padel.

 

ü Yritysten on tuettava tätä kehitysstrategiaa (ylennykset, sponsorointi jne.)

 

ü Edistä tämän urheilulajin uskottavuutta Ranskassa, jotta siitä ei tule "villitys".

 

ü Kuluttajien rooli on erittäin tärkeä houkuttelemaan kaupallisimmat rakenteet ja saamaan yritykset haluamaan lyödä vetoa kukoistavasta urheilulajista.

 

ü Sponsorointi on olennainen osa urheilumarkkinoita, juuri tästä syystä padel on edelleen keskityttävä kilpailuun.

 

ü Kaikki nämä tekijät edistävät tämän urheilulajin vaikutusta kansallisella tasolla.

 

Teema 2
Yhteinen käytäntö tekemässäü Urheilukäytäntö on edelleen liian vähän tiedossa voidakseen toivoa hyvää kannattavuutta, joka perustuu vain kenttien vuokraamiseen, harjoitteluun jne.

 

ü Sosiaalisen käytännön luonnollinen muodostuminen ajan myötä edistää seurojen kannattavuutta ja tämän urheilulajin vaikutusta.

 

ü Yrittäjät panostavat tulevaisuuteen ja näkevät tämän käytännön olevan osa ranskalaisia ​​urheilutottumuksia.

 

ü Klubit monipuolistavat toimintaansa houkutteleviksi (johdannaiset, catering, vuositilausjärjestelmä jne.)

 

ü Ilmapiiri, joka edistää sosiaalisten ja ammatillisten yhteyksien muodostumista.

 

ü Seurojen perustamisen jatkaminen padel Ranskassa osoittaa, että liian pitkästä taloudellisesta kannattavuudesta huolimatta monet seurat ovat käyttäneet uudelleen tietoja Espanjan markkinoilta voidakseen tehdä hyviä vetoja tulevaisuudesta tässä käytännössä.

 

 

 

 

Tanguy Le Roux

Opiskelija Master 2 -yrittäjyydessä ja innovaatioissa IESEGin JOHTOKOULussa Pariisissa ja innostunut urheilusta, päätin omistaa lopputyönni padel Ranskassa urheiluna ja sosiaalisena käytäntönä ja siihen liittyvänä markkinoiden kehityksenä. Olen asunut 22 vuotta Marokossa ja 5 vuotta Ranskassa, ja olen iloinen voidessani jakaa taitoni.