5-vuotispäivän kunniaksi La Toupie Bleue jakaa kanssasi uuden osion toisen osan: "Tee "par 5" jäädessään padel ! "

Tämä kuukausittainen kolumni pyrkii antamaan sinulle 5 vinkkiä/suositusta/jakoa matkailuteeman ympärillä padel ja itse käytäntö.

Ensimmäisessä osassa jaoimme kanssasi 5 hyvää käytäntöä… ennen lähtöä!

Tätä toista osaa varten jaamme tässä 5 vinkkiä teemasta "lentäminen matkallesi padel Euroopassa ".

Myöhästynyt, peruutettu tai ylivarattu lento… mitä tehdä?

La-toupie-bleue-ylivaraus

Tavallisessa liikesuhteessa asiakkaan ja yrityksen välillä solmitun sopimuksen ehdot säätelevät heidän vastavuoroisia velvoitteitaan. Viime vuosina COVID-19-pandemian kanssa toistuvasti sormea ​​osoittanut lentoala ei aina noudata sille asetettuja velvoitteita.

Käyttäjien ja heidän oikeuksiensa suojaaminen on olennaista Ranskan hallitukselle ja yleisemmin Euroopan komissiolle.

Vaikka suuri osa toisinaan epäluotettavista tai epätäydellisistä tiedoista yleistyy ja muuttuu vääriksi uskomuksiksi, on tärkeää erottaa totuus väärästä siitä, mitä voisimme odottaa lentoyhtiöltä, joka esimerkiksi näkee lentonsa myöhästyvän tai joka peruuttaa lentonsa tai on ylivarannut (periaate, että yksi ja sama "istuin matkustamossa" myydään kahdesti, mikä tekee joskus tehokkaan lähtöselvityksen mahdottomaksi lähtöpäivänä).

Tämä kilpailun, kulutuksen ja petostentorjunnan pääosaston (GGCCRF) heinäkuussa 2022 päivätty yhteenvetoasiakirja antaa sinulle mahdollisuuden nähdä asiat selkeämmin.

Ristin tapa saada korvaus … Erikoissivustoja on olemassa

COVID-19-pandemian aikana koetelleet yritykset ovat nähneet rahansa "sulavan kuin lumi auringossa", mikä on saattanut heikentää niiden taloudellista vakautta.

Korvausasiakirjojen käsittelyn viivästyminen, asiakkaiden pyyntöjen väärä väärinymmärrys, halu tehdä menettelytiedostoista hankalampaa moninkertaistamalla asiakirjapyyntöjä… niin monet tekijät, jotka voivat lannistaa monia teistä.

Jotkut yritykset ovat todellakin häikäilemättömiä eivätkä (ehkä) muista Montrealin yleissopimusta, joka yhdistää kansainvälisen lentoliikenteen säännöt.

Asianajajat tai jopa neuvonantajat sellaisesta oikeussuojasta, joka sinulla olisi, voivat mahdollistaa vastuunottoa ja korvauksia koskevan tiedoston kokoamisen, joka, toivomme sen sinulle, onnistuu.

Jotkut yhtiöt ovat erikoistuneet korvausten maksamiseen matkustajille lentoyhtiönsä kanssa käydyn kiistan jälkeen. Mainitsen vain kaksi monista: hollantilainen yritys VOL-REARDE.FR tai FrenchTechin tukema ranskalainen yritys: REFUNDMYTICKET.ET

Näiden kahden yrityksen vahva myyntipuhe piilee siinä, että he eivät veloita sinulta mitään, jos he eivät voita tapaustasi!

Hiilijalanjälkesi näyttämisestä on tulossa yhä enemmän myyjää

Todisteena siitä, että matkailun ekologiset panokset voivat alkaa kilpailla eikä vastustaa aggressiivisen hinnoittelun taloudellisia perusteita, lentoyhtiöt haluavat voittaa avoimuutta.

Matkailijoille, jotka haluavat verrata tietyn lennon hiilidioksidipäästöjä, yritykset yrittävät yhä enemmän viestiä hiilijalanjälkestään.

Joutumatta "vihreäpesuun", jokaisen on itse koettava oleskelu padel arvoihinsa ja ympäristönsuojelua koskeviin vakaumuksiinsa liittyen. Omalta osaltaan, La Toupie Bleue, vuodesta 1er Tammikuu 2022 on ottanut haasteen vastaan ​​olla myymättä jäämisen lisäksi esimerkiksi polttomoottorilla varustettua mekaanista maaurheilutoimintaa padel sellaisenaan.

Lentokone kyllä, mutta juna kaikessa tässä, todellinen vaihtoehto?

Osana vuoden 2021 ilmastolakia Euroopan komissio on viime kuukausina ottanut esille lyhytaikaisen lentomatkailun. Pitkän aikavälin tavoitteena on poistaa lentoyhteydet kotimaan lennoille, mikäli vaihtoehtoinen junamatka on alle 2h30.

Ei tarvitse olla liian visionääri ajatellakseen, että Lillen ja Brysselin välinen lentoyhteys enemmän tai vähemmän lähitulevaisuudessa ei ehkä ole enää mahdollista.

Rautatieyhtiöiden ehdottamat ratkaisut voisivat silloin olla tiettyjä vaihtoehtoja.
Usein junalippujen varaamisen kaikista toimista tietämättömyyden vuoksi, joskus aiemman huonon kokemuksen (joskus kaukaisen) vuoksi, junan refleksi ei aina ole automaattinen.

Tällainen sivusto OMIO.FR (aiemmin GOEURO) antaa sinulle hieman enemmän näkyvyyttä juna- tai jopa bussiyhteyksissä.

Kuinka navigoida nettisivujen sumussa, joilta ostaa lentolippu

Lentolippujen ostaminen netistä (kuivapalvelussa) on nyt tavallista, ellei lähes automaattista. Olemme nyt kaukana sen lentoyhtiön keskitetystä palvelupisteestä, joka myönsi sinulle pitkän paperilipun, joka sujahti koteloonsa, tai fyysisestä matkatoimistosta, joka avasi sinulle ovensa ja myy sinulle yhden lentolipun.

Verkossa monet sivustot kaksinkertaistavat energiansa ja kekseliäisyytensä kannustaakseen sinua napsauttamaan päästäksesi heidän universumiinsa ja ostamaan sitten arvokasta seesamia.

Epämiellyttäviä yllätyksiä voi kertyä myös lipun oston jälkeen (odottamattomat lisäkustannukset, käsimatkatavaroiden käyttöehtojen tuntemattomat muutokset jne.) niin sanotuilla "vertailusivustoilla".

Jos kannatamme asiakastyytyväisyyttä JA tehokasta tukea kiistatilanteissa lentoyhtiön kanssa, ohjaamme sinut sivustoille, kuten OPTIONWAY.COM jotka ovat itse asiassa matkanjärjestäjiä, kuten La Toupie Bleue mutta erikoistunut lentolippujen myyntiin.

Kun käyt läpi heidän verkkosivustonsa, joka näyttää lambda-hintavertailusivustolta (mutta joka ei ole sellainen), voit olla varma siitä, että matkanjärjestäjä huolehtii sinusta asianmukaisesti. Virallisilla matkatoimistoilla (rekisteröity ATOUT FRANCE) ei ole samoja velvoitteita eikä samoja toimintoja kuin lentoyhtiöllä. Kaikilla ranskalaisilla matkatoimistoilla on rajoittamaton taloudellinen takaus tälle alalle mukautetun ammatillisen siviilioikeudellisen vastuusopimuksen lisäksi.

Joten valmiina, mene, lähde pois!!


Remi Collat

Viraston perustaja La Toupie Bleue tarjoaa teemoja työharjoitteluihin ja lomiin padel Euroopassa. Oleskelun asiantuntija padel ei epäröi kertoa meille mielipiteitään näistä teemoista.

Tunnisteet