Tässä osassa on tärkeää kuvata padel Ranskassa sekä erilaiset avainkohdat, joiden avulla tämä uusi urheilulaji voi kehittyä vuodesta toiseen.

Tämä käytäntö on nähnyt vaikuttavan kehityksen sen infrastruktuureissa kahdeksan vuoden aikana ja monet klubit padel Ranskasta on tullut referenssi padel kuten esimerkiksi klubi "Casa Padel »Saint Denisissä.

Vuosina 2015--2016 lisenssinsaajien määrä kasvoi 150 prosenttia vuodesta XNUMX padel lisääntyi 571: stä 1469: een miehillä ja 107: stä 211: een naisilla, yhteensä 1680: sta.

Tämä voidaan selittää padel Ranskan tennisliitossa vuonna 2014. FFT päätti ottaa siipiensä alaisuuteen padel Ranskassa. Tätä varten federaatio on päättänyt laatia strategian houkutellakseen yhä enemmän ihmisiä testaamaan tätä uutta urheilulajia.

Esimerkiksi Ranskassa, kun uusi pelaaja haluaa pelata kilpailussa, hänellä on oltava FFT-lisenssi. Tämä lisenssi antaa pelaajille mahdollisuuden pelata tennistä kilpailukykyisesti, mutta vuodesta 2014 se kattaa myös tennisturnaukset. padel. Tämä strategia vähentää muodollisuuksia ja helpottaa pääsyä molemmille tieteenaloille, mikä edistää tämän uuden käytännön kehittämistä Ranskassa.

Tämä äkillinen lisääntyminen padel liittyy lähinnä FFT: n uuden presidentin ottamaan tämän urheilulajin haltuunsa, joka on päättänyt omistautua täysin urheilulajille padel hänen toimikautensa aikana. Tämä kehitys on mahdollista myös monien klubien hyväksynnän ansiosta padel. Turnaukset järjestetään FFT: n valvonnassa, mikä antaa mahdollisuuden muodostaa virallinen luokitus, joka arvostaa pelaajia padel ja myös tennis, joka haluaa tulla ammattilaiseksi ja integroida Espanjan kiertueen.

Siksi tämä uusi suuntaus houkuttelee tärkeimpiä urheilumerkkejä, kuten Babolat, Head, Dunlop ja Adidas, jotka sponsoroivat pelaajien parhaita pelaajia padel Ranskan. Tämä osoittaa tuotemerkkien kiinnostuksen tähän urheilulajiin ja luottamuksen, jota he voivat tuoda tämän urheilulajin kehitykseen Ranskassa. Sponsoroinnin tarkoituksena on todellakin tarjota urheiluvälineitä (maila, laukku, asu) pelaajille ja urheilukutsuja jokaiseen merkittävään tapahtumaan, jotta tuotemerkki voidaan välittää pelaajan vaikutuksen kautta yhteisöön, mutta myös hänen kauttaan. esityksiä ranskalaisten turnausten kautta. Siten näemme vuosien varrella, että tuotemerkit luottavat yhä enemmän tämän uuden urheilulajin kehitykseen Ranskassa ja sen suosioon ranskalaisten keskuudessa.

Näiden uusien markkinoiden ilmaantuminen tuo toimintaan monia toimijoita, kuten urheiluseurat, pelaajat, yrittäjät, urheilubrändit ja instituutiot, jotka paljastavat tämän uuden urheilulajin sosiaalisena käytäntönä, joka liittyy uuden kehitykseen markkinoida.

Tanguy Le Roux

Opiskelija Master 2 -yrittäjyydessä ja innovaatioissa IESEGin JOHTOKOULussa Pariisissa ja innostunut urheilusta, päätin omistaa lopputyönni padel Ranskassa urheiluna ja sosiaalisena käytäntönä ja siihen liittyvänä markkinoiden kehityksenä. Olen asunut 22 vuotta Marokossa ja 5 vuotta Ranskassa, ja olen iloinen voidessani jakaa taitoni.