Le Padel on mailapeli, jossa yhdistyvät tennis, squash ja sulkapallo, ja se tapahtuu kentällä, jota ympäröivät ikkunat ja portit. Tämä urheilulaji on syntynyt Marbellassa, Espanjassa, ja sillä on nyt yli 3.5 miljoonaa pelaajaa. Tämä urheilulaji on vietellyt sen perustamisesta lähtien, Etelä-Amerikka, Espanja ja sitten Eurooppa.

Siitä on tullut Argentiinan kansallinen urheilulaji, jossa on yli 4 miljoonaa pelaajaa, ja tämä maa isännöi Espanjan kanssa World Padel Tour vuodesta 2005. Viimeisten 10 vuoden aikana monissa Euroopan maissa, kuten Ranskassa, Ruotsissa, Belgiassa, Italiassa ja Englannissa, on ollut todellinen tulevaisuuden liiketoiminta tässä urheilussa, joka kehittyy kuukausittain.

Menestyksensä ansiosta tänään Padel Sitä pelaa yli 10 miljoonaa pelaajaa ja siitä on tulossa nopeimmin kasvava urheilulaji maailmassa. Kehittämisen mahdollistamiseksi Tennisliitto ottaa sen hallinnassa Padel kansallisella tasolla.

Tämän vahvan Ranskan kehityksen ansiosta klubien määrä Padel on kasvanut ja niiden määrä on kasvanut Padel on kasvanut noin 90% vuodesta 2009 lähtien 29 tuomioistuimesta Padel vuonna 2009 382 tuomioistuimeen huhtikuussa 2017. Samoin kuin niiden lukumäärä Padel 15: stä vuonna 2009 172: een vuonna 2017. Ranska toivoo voivansa kehittää 500 uutta klubia Padel Ranskassa ja 1000 tuomioistuinta Padel 2 vuodessa.

On tärkeää tietää, että tämä kehitys ei vastaa markkinoiden kysyntään, koska kun kysyt jollekulta kysymyksen “Tiedätkö Padel ? ", Hän yleensä vastaa" Kyllä, se on kuin surffilauta, eikö olekin? ". Joten ihmiset eivät tiedä tästä urheilulajista, siksi klubin perustaminen Padel ei vastaa kysyntään, vaan pikemminkin uuden tarjouksen luomiseen, joka vetoaa moniin ranskalaisiin joka vuosi.

Lisäksi tämän uuden urheilulajin syntyminen ja voimakas kehitys saa meidät pohtimaan suhteita ja erilaisia ​​vuorovaikutuksia, joita kuluttajat voivat harjoittaa tuottajien kanssa uudessa käytännössä urheilullisesta ja sosiaalisesta näkökulmasta. Määritä siis tekijät ja ajurit, jotka mahdollistavat tämän esiintymisen. Tämän tutkimuksen tämä markkinointi- ja sosiologinen näkökohta liittyy analyysiin kaupallisten rakenteiden roolista ja eri toimijoista, jotka ovat sallineet tämän urheilun syntymisen.

Siksi tässä tutkimuksessa on tärkeää analysoida klubien eri toimintoja Padel Ranskassa syntynyt ja eri rakenteiden rooli näillä markkinoilla. Lisäksi näemme, voiko tämän urheilun vetovoima ja saavutettavuus houkutella tarpeeksi sijoittajia ja kumppaneita tukemaan sen kehitystä.

Kaikkien näiden tutkimuskysymysten ansiosta voidaan tunnistaa ongelma: sen syntymisen ymmärtäminen Padel urheiluna ja sosiaalisena käytäntönä ja siihen liittyvänä markkinoiden kehityksenä?

Tanguy Le Roux

Opiskelija Master 2 -yrittäjyydessä ja innovaatioissa IESEGin JOHTOKOULussa Pariisissa ja innostunut urheilusta, päätin omistaa lopputyönni padel Ranskassa urheiluna ja sosiaalisena käytäntönä ja siihen liittyvänä markkinoiden kehityksenä. Olen asunut 22 vuotta Marokossa ja 5 vuotta Ranskassa, ja olen iloinen voidessani jakaa taitoni.

Tunnisteet