Luigi Spera, perustaja Padel Trendia haastatteli Lorenzo Cazzaniga ja jakoi uuden painoksen tarinan Exposta Padel Trend, joka korostaa monia uusia ominaisuuksia. Hän on tietoinen olevansa ratkaisevassa roolissa kukoistavalla sektorilla, ja korostaa, että miljoona harjoittajaa on edelleen kateissa ja tapahtumia, kuten Padel Trendit ovat välttämättömiä kannustamaan heitä osallistumaan.

Viime vuosina Italia on noussut pyhimysten, runoilijoiden, merimiesten ja pelaajien maana. padel, jossa on 8 700 tuomioistuinta yli 3 000 infrastruktuurissa, jotka kokoavat yhteen 1,2 miljoonaa ammatinharjoittajaa! Tämä nopea kasvu vain viidessä vuodessa on herättänyt kiinnostuksen monissa messujärjestäjissä, jotka on nyt nimetty vanhoiksi hyviksi messuiksi, joissa alan toimijat kokoontuvat tekemään bisnestä, solmimaan sopimuksia ja löytämään uusia ideoita, uusia mahdollisuuksia.

Kaikista näistä aloitteista vain yksi onnistui yllättävän menestyksekkäästi ensimmäisen painoksensa aikana viime tammikuussa. Luigi Speran ideasta syntynyt ja Next Group -rakenteen tukema Allianz MiCo Milanossa isännöi vuoden toinen painos Padel Trendi 19.-21 , jossa on edessään uusia haasteita. Vahvistaminen ei ole koskaan helppoa, mutta kaikki edellytykset tälle ovat olemassa kertyneen kokemuksen, kiistattoman alan tuntemuksen ja lukuisten B2B- ja B2C-mahdollisuuksien aktivoinnin ansiosta. Padel Trend -tapahtuma, jota ei voi jättää väliin niille, jotka haluavat olla maailman päätoimijoita padel (ja sen jälkeen). Keskustelimme näistä näkökulmista sen luojan Luigi Speran kanssa.

Miten organisaatio toimii? Padel Trend 2024 ensimmäisen painoksen menestyksen jälkeen?

Tämä vaihe on stimuloiva, koska on halu kasvaa. Uusi haaste on muuttaa se kansainväliseksi tapahtumaksi ja pyrkiä edistämään sitä monilla markkinoilla, kuten Ranskassa, Saksassa, Belgiassa, Alankomaissa, Isossa-Britanniassa, Yhdysvaltoihin, Yhdistyneissä arabiemiirikunnissa, Kaukoidässä ja jopa Australia. Tavoitteena on se Padel Trendistä tulee maailmanlaajuinen referenssi padel, joka ulottuu myös muihin mailalajeihin, alkaen suolapallosta, joka on valmis räjähtämään myös Italiassa.

Onko mahdollista perustaa mailaurheilumessut lähitulevaisuudessa?

Tavoitteemme on tästä vuodesta alkaen olla kokoontumispaikka, joka tarjoaa urheiluseurojen omistajille ja johtajille lisäsyyn olla paikalla Padel Trendi. Suuri prosenttiosuus maata padel on integroitu urheilukontekstiin, jossa on muita lajeja, mikä herättää kiinnostuksen ihmisissä, jotka haluavat lähestyä urheilun maailmaan liittyviä yrityksiä yleensä. THE padel on edelleen päänäyttelijämme, mutta Padel Trend avautuu myös muille liikuntapaikoille, koska hyvä seuranjohtaja haluaa tietää, miten päästä kurkkupalloon, miten saneerata kerhotalo, miten löytää uusia ratkaisuja sen rakenteen tehostamiseksi.

Mitkä uudet ominaisuudet herättävät eniten kiinnostusta harrastajien keskuudessa?

Formaatti säilyy vuoden 2023 tasolla, joten olet tervetullut mailalla, sillä viime versiossa annoimme mahdollisuuden pelata noin kahdelle tuhannelle ihmiselle. Pääset testaamaan uusia mailamalleja, osallistumaan valmennuskurssille, osallistumaan näyttelyotteluihin ja harjoituksiin maailman parhaiden pelaajien kanssa. Nämä mallit olivat erittäin onnistuneita, ja niitä toistetaan vielä suurempien persoonallisuuksien kanssa. Käymme neuvotteluja useiden merkkien kanssa, jotta heidän parhaat lähettiläänsä ovat paikalla, koska Padel Trend on korkean tason showcase.

PADEL TREND EXPO MILAN

Mikä on yhteys seuran pelaajien, yritysten ja Padel Trendikäs?

Mielestäni brändien on muutettava lähestymistapaansa loppukuluttajaa kohtaan Padel Trend haluaa esitellä itsensä tärkeänä mahdollisuutena. Tarvitaan intensiivisempi ja jäsennellympi yhteys: seuran pelaajien tulee muodostaa kohderyhmiä ja osallistua aktiivisesti tämän lajin kehittämiseen ja siihen, mikä sitä motivoi, alkaen laite- ja järjestelmäsektorista. Viime kädessä markkinatoimijat pysyvät intohimoisina, ja siksi heidän tarpeitaan on kuunneltava. Tässä mielessä padel täytyy edistyä ja Padel Trendi voi myös edustaa pohdiskelun hetkeä, koska uskon, että liike-elämän vallankumous tällä alalla on välitön.

Mitä tapahtumia sinun pitäisi odottaa?

Mukavia yllätyksiä on luvassa tärkeiden nimien kera, sillä päivämäärä on erittäin suotuisa, kun otetaan huomioon, että tammikuu on lopulta ainoa, jossa ei ole ammattiturnausta. Näyttelyformaatit ovat erilaisia, ja minua kiinnostaa erityisesti sekalaiset: kukapa tenniksessä ei muistaisi Hopman Cupia Roger Federerin kanssa Serena Williamsia vastaan ​​nelinpelissä?

Tuleeko rakenteellisia muutoksia?

Meillä on taas viime vuoden paviljonki, ja sinne tulee kuusi kenttää, ehkä seitsemän. Jos olisimme joutuneet vastaamaan kaikkiin rakentajien pyyntöihin, olisimme joutuneet asentamaan noin viisitoista! Tämän suuren kysynnän vuoksi päätimme lisätä 8 000 neliömetriä lisää, laajentaa osastoa ja luoda entistä houkuttelevamman eksklusiivisen tilan. Lisäksi päivitämme kahta suolakurkkukenttää, joilla on omat katsomonsa ja runsaasti tukitoimintaa. Olemme kuitenkin päättäneet luopua vähittäisasiakkaista, jotka tarvitsevat eri merkkien valtuutuksen ollakseen läsnä. Tämä päivitys on tärkeä ja täydentää tapahtumaamme, jota ei missään nimessä ole tarkoitettu tilaisuudeksi tyhjentää varastoja ja myydä varastoja. Emme halua olla yksinkertaisia ​​markkinoita, päinvastoin.

Ensisijainen näkökohta on konferenssin ohjelma: mitä suunnittelet?

Monien aiheiden joukossa yksi erityisen kiehtova konferenssi osallistuu maailman tärkeimpiin valmentajiin. He jakavat monia kokemuksiinsa liittyviä anekdootteja historian vahvimpien pelaajien kanssa, mutta myös valottavat uusia suuntauksia harjoittelussa, lähestymistavasta otteluun ja ammattilaisuraa. Padel kehittyy jatkuvasti. Haluaisimme heidän selittävän meille tämän kehityksen. Lisäksi liikuntaharjoitteluun tulee oma tilansa.

Kerran näytti siltä, ​​​​että monet messut liittyvät sen maailmaan padel oli syntymässä. Tällä hetkellä näyttää siltä, ​​että olette ainoita jäljellä...

Toisaalta olen tyytyväinen siihen, mitä olemme luoneet, mutta toisaalta olen erittäin pettynyt, koska tuntui puuttuvan tahtoa luoda järjestelmä, ja tämä on lähestymistapa, josta olisi ollut hyötyä. kaikki. Olemme kaikissa tapauksissa osoittaneet, että intohimo ilman ammattitaitoa, osaamista ja riittävää budjettia ei riitä onnistuneen tapahtuman luomiseen. Huonosti järjestetty messu on haitallista urheilulle, koska sen täytyy olla liikkeen yhteenliittymisen ja yleisen kasvun hetki. Padel Trend auttaa inspiroimaan intohimoa padel, mikä on perustavanlaatuista, koska urheilumme ei saa lakata kasvamasta.

Näetkö vielä merkittävää kasvuvaraa?

Tietenkin vielä miljoona harjoittajaa puuttuu. Italian on pyrittävä vähintään kahteen miljoonaan. Loppujen lopuksi, jos Espanjassa on enemmän kuin neljä…

PADEL TREND EXPO MILANO

Minkä segmentin Padel Trendi tyydyttää sinua eniten vai vähiten?

Oletetaan, että laitossuunnittelu on ongelmallista, koska monet yritykset eivät ole vielä ymmärtäneet sitä Padel Trend edusti liiketoimintamahdollisuutta, joka ylitti pelon padel. Klubien johtajien tulisi luoda yhteyksiä yrityksiin, jotka haluavat esitellä koko portfolionsa. Tässä suhteessa meillä on edelleen haasteita. Enemmän minua ilahduttaa yhteiskunnan valtava innostus tätä tapahtumaa kohtaan. Emme ole konsertti, mutta meillä on jo yli kaksi tuhatta ennakkoilmoittautunutta lipunmyynnissä.

Padel Trend asettuu yritys- ja kuluttajamessuiksi. Miten löydät oikean tasapainon?

Vuoden 2024 painokselle Padel Trend ulottuu kolmelle päivälle ja ehkä jopa neljälle vuonna 2025, jotta voidaan järjestää läheisempiä B2B-hetkiä. Uskon, että olemme löytäneet oikean tasapainon lähestyessämme loppukuluttajaa. Joka tapauksessa ensimmäinen painos teki yli kymmenen miljoonan euron liikevaihdon.

Kuinka monta toimijaa on suunniteltu vuoden 2024 painokselle ja mikä on kohdeyleisön läsnäolo?

Toivomme saavamme 27 000–30 000 kävijää. Olemme iloisia nähdessämme suurta kansainvälistä kiinnostusta, ja kyselyjä on tullut jopa Chilestä. Näytteilleasettajina aiomme toivottaa tervetulleeksi 150-160 osallistujaa, erityisesti erityisten tilojen vuoksi. Viestintäkampanjamme tulee olemaan massiivinen, ja se on esillä kaikilla kansallisilla lentokentillä, elokuvateattereissa, metroissa, tiedotussivustoilla, sosiaalisissa verkostoissa ja vertikaalisissa sanomalehdissä. Vuonna 2023 saavutimme 110 miljoonaa OTS:a (Opportunity To See eli yleisölle tarjottujen mahdollisuuksien määrä nähdä ja ymmärtää mainos), mikä edustaa merkittävää taloudellista arvoa.

Miten lähestyit ulkomaan markkinoita?

Olemme käyneet suoria keskusteluja yhdistysten ja liittojen kanssa. Road show't järjestettiin osoittamaan vetovoimaa Padel Trendiä, ja näitä aloitteita on otettu käyttöön myös klubeissa. Olemme perustaneet hyveen ympyrän, joka tavoittaa nyt 6 000 klubia, pääasiassa ulkomaisia, jotka ovat kiinnostuneita kaupallisista mahdollisuuksista ja viihteestä.

Tutkitaanko uusia aloja?

Keskusteluissa on entistä tärkeämpi rooli ja niissä käsitellään uusia aiheita, kuten traumoja ja urheilun yritysrahoitusta. Urheilumatkailulle omistetaan tila, koska aktiiviloma on kasvava trendi ja sen harrastajat padel eivät todellakaan halua jättää mailaansa matkustaessaan. Padel Trend voi yhdistää majoitusliikkeitä sekä loppuasiakkaan että asennusliikkeisiin vastaamaan heidän kaikkiin tarpeisiinsa. Järjestämme myös työpajoja, jota kehitämme yhä enemmän.

Mikä on suhde instituutioihin?

Italian liitto oli innostunut vuonna 2023, ja siksi me uusimme kumppanuuden vuodelle 2024. Toivomme tekevämme samoin FIP:n kanssa, koska Padel Trend voisi olla tilaisuus aloittaa uusi kausi Premier Padel. Mitä tulee Lombardian alueeseen, se on ilmaissut halunsa osallistua aktiivisemmin alueen edistämiseen, ja Milanon kunnan kanssa käydään keskusteluja näyttelymme herättämän kiinnostuksen vuoksi. Padel Trend haluaa olla tiiviisti mukana instituutioissa, mutta konkreettisia toimia tarvitaan.

Le padel ei ole yksinomainen urheilulaji Expossa, koska siellä on tilaa myös suolakurkkupallolle…

Haluamme ajaa trendiä Yhdysvalloissa, jossa pickleball-buumi on sensaatiomainen, mikä lisää näkyvyyttä nopeasti kasvavalle urheilulajille. Meillä tulee olemaan jäsennellympi tila ja tapahtumat, ja viimeaikaiset kokemuksemme messuilla Roomassa osoittivat yleisön kiinnostuksen tätä uutta lajia kohtaan, sillä suolakurkkukentät ovat jatkuvasti täynnä. Oli erityisen mukavaa nähdä kokonaisia ​​perheitä nauttivan tästä toiminnasta, ja isovanhemmat leikkivät lastenlastensa kanssa. Pickleballilla on myös sosiaalista arvoa. Puhuessamme sosiaalisista näkökohdista, käsittelemme erittäin tärkeää aihetta.

Kumpi?

Hintojen nousun kielteiset vaikutukset urheiluharjoitteluun – kysymys, jonka on rohkaistava instituutioita pohtimaan, koska pandemia on muistuttanut meitä urheilun tärkeydestä. Tietyt luokat, kuten opiskelijat, kärsivät kuitenkin pelikustannusten noususta, vaikka he voisivatkin täyttää ajat, jotka ovat vielä puoliksi autioina ja joilla on urheilullisia ominaisuuksia, joita tarvitaan säännöllisiksi vierailijoiksi. Mutta kuinka paljon pelaaminen maksaa padel kolme kertaa viikossa?

150-180 euroa, pelkkä paikan vuokraaminen. Eli mitä vaihtoehtoa ehdotat?

Saattaa olla tarpeen tutkia uusia kaavoja, kuten tenniksessä on jo tapahtunut, jotka voivat muuttaa keskuksia padel yksinkertaisista kenttien vuokraamisesta todellisiin klubeihin. Jäsenyys antaa sinun pelata enemmän kiinteällä hinnalla ja kasvattaa asiakasuskollisuutta. Tasapainon löytäminen kustannusten ja hyötyjen välillä on joka tapauksessa olennaista pelaajien säilyttämiseksi.

Mikä viesti Padel Haluaako Trend lähettää?

Haluamme saada mukaan kaikki tämän alan keskeiset toimijat. Kasvun jatkaminen edellyttää vakavaa edistämistä, jotta tämä puuttuva miljoona harjoittajaa saavutettaisiin. Padel Trend on piristysruiske markkinoille.

Gwenaelle Souyri

Se oli hänen veljensä, joka eräänä päivänä käski häntä seuraamaan häntä radalla. padel, sen jälkeen Gwenaëlle ei ole koskaan poistunut kentältä. Paitsi silloin, kun se tulee katsomaan lähetystä Padel Magazine, Du World Padel Tour… tai Premier Padel…tai Ranskan mestaruuskilpailut. Lyhyesti sanottuna hän on tämän urheilun fani.