Tällä viikolla on kyse auringosta ja D-vitamiini, tärkeitä lihakset ja squelette. Stephane Penso tarjoaa sinulle tietää hieman enemmän varten Parempi suorituskyky !

D-vitamiinin puute johtaa tuki- ja liikuntaelinten vaurioihin, mikä voi johtaa suureen loukkaantumisriskiin, kuten stressimurtumiin ja lihasvaurioihin. Tämä puute voi vaikuttaa myös urheilijan kannalta olennaisiin parametreihin, kuten harjoittelun laatuun, vammoista tai sairauksista toipumisen tiheyteen ja kestoon, ja siten vaikuttaa suorituskykyyn.

D-vitamiinin puute voi aiheuttaa tiettyjä terveysongelmia, koska D-vitamiinilla on erittäin tärkeä rooli luiden terveydessä, immuunitoiminnassa ja fyysisessä suorituskyvyssä.

D-vitamiini on pitkään ollut yhteydessä lihasheikkouteen. Sitä on tutkittu, ja meillä on nyt todisteita monista eri lähteistä, jotka yhdistävät tämän D-vitamiinipuutoksen alle optimaaliseen lihasten toimintaan.

D-vitamiinin puutteen aiheuttama loukkaantumisvaara

Osteomalasia on oireyhtymä, jolle on ominaista luiden pehmeneminen kalsiumsuolojen menetyksen vuoksi. Tämä puute liittyy heikentyneeseen luun aineenvaihduntaan. Luuihin kohdistuvan vaikutuksen lisäksi D-vitamiinin puutos on kuitenkin liitetty myopatiaan, joka ilmenee lihasheikkoutena ja -kipuna pääasiassa alaraajoissa, mikä johtaa lisääntyneeseen kaatumisten ja siten murtumien riskiin.

D-vitamiini parantaa urheilusuoritusta

Jotkut tutkimukset ovat osoittaneet lihasvoiman paranemisen, kun urheilijaa täydennetään D-vitamiinilla tai kun sitä on runsaasti hänen kehossaan. Loukkaantumisten, tässä tapauksessa tuki- ja liikuntaelinten sekä luiden, ehkäisy parantaa suorituskykyä. Itse asiassa loukkaantunutta kehoa ei voida harjoittaa normaalisti ja hyötyä optimaalisesta suorituskyvystä.

D-vitamiini ja altistuminen auringolle

Useimmissa ruokavalioissa nautittu D-vitamiinin määrä on riittämätön. Auringolle altistumiseen vaikuttavat useat tekijät, kuten leveysaste, vuodenaika, kellonaika, melaniinipitoisuus, aurinkovoidetta, ikä ja vaatteiden määrä. D-vitamiinia tuotetaan enemmän altistamalla auringolle kuin ruoan kautta. Joissakin tutkimuksissa havaittiin kuitenkin, että huolimatta voimakkaasta auringosta, etenkin kaikkein alttiimmissa maissa, esiintyi D-vitamiinin puutetta.Siksi on muistettava, että altistuminen auringonvalolle ei aina takaa optimaalista vitamiinipitoisuutta D.

Augustin Tapia ottaa pallon ilmaan

D-vitamiini lihasmassan lisäämiseksi

D-vitamiinin puute voi myös vaikuttaa proteiinisynteesiin lihaksissa. Siksi voidaan havaita, että D-vitamiinin vaikutukset lihaskudokseen parantavat lihasproteiinianaboliaa, lisäävät lihasmassaa ja vähentävät lihasproteiinien hajoamisnopeutta.

D-vitamiini lisää sen kokoa ja määrää lihaskuituja (nopea supistuminen).

D-vitamiinin ominaisuudet ja edut

Kutsumme sinut lukemaan Tämä.

Olemme keränneet mielenkiintoisia tietoja: urheilusuorituksemme ovat korkeammat kesällä. Fyysisen suorituskyvyn ja kesäkauden välinen yhteys on melko merkittävä, vaikka fyysinen kunto olisi vakio. Useat ennätykset on rikki kesämestaruuskilpailujen aikana ja useat urheilijat saavuttavat huippunsa kesäkaudella.

Tätä tosiasiaa ei tueta merkittävillä tieteellisillä todisteilla, mutta se voisi selittää hyvän D-vitamiinipitoisuuden merkityksen urheilullisen suorituskyvyn parantamiseksi. Toisaalta joissakin tutkimuksissa on havaittu urheilun suorituskyvyn heikkenemistä, kun D-vitamiinipitoisuus alkaa laskea (alkusyksystä). Lisäksi johdonmukainen ja uudempi kirjallisuus osoittaa, että fyysinen ja urheilullinen suorituskyky on kausiluonteista: se saavuttaa huippunsa, kun D-vitamiinipitoisuus on korkea, se laskee näiden tasojen laskiessa.

D-vitamiinin tarpeet urheilijoille

Liikunta lisää dramaattisesti urheilijan D-vitamiinitarpeita, koska kaikki lihakset, sydän ja verisuonikudokset sisältävät keskeisiä D-vitamiinireseptoreita. Nykyään tutkimukset osoittavat, että yli 50% urheilijoista on puutteellisia. D-vitamiini. Vaikka suora syy on epäselvä, se on erittäin todennäköistä että se johtuu useista tekijöistä, kuten tulehdukselliset prosessit, lihasvauriot, lisääntyneet proteiinisynteesivaatimukset, lisääntynyt immuuniaktiivisuus, auringonvalon puute jne ...

VO2 Max

Vietät todennäköisesti paljon aikaa treeniesi suunnitteluun ja jaksottamiseen maksimoidaksesi ponnistelusi, mutta tiesitkö, että D-vitamiinin puute voi vaarantaa maksimaalisen hapenottosi tai VO2 max: n (klassinen merkki aerobisen kapasiteetin arvioimiseksi)? Uusi ammattilaiskiekko- ja jalkapalloilijoita koskeva tutkimus on osoittanut vahvan korrelaation matalan D-vitamiinipitoisuuden ja VO2 max: n välillä.

Energian tuotanto

Lihaskudoksissa on monia D-vitamiinin reseptoreita, ja niillä näyttää olevan keskeinen rooli energiantuotannon tukemisessa. Urheilijoille lisääntynyt teho tarkoittaa parempaa suorituskykyä pelikentällä.

Testosteronitasot

Alhainen osuus testosteroni on yleinen oire urheilijoille, jotka harjoittavat liikaa. Valitettavasti liian monet ihmiset etsivät nopeaa ratkaisua pikemminkin kuin lähestyvät ongelmaa ja esittävät kysymyksen: miksi heidän testosteronipitoisuutensa ovat alhaiset?

D-vitamiini on testosteronin tuotannon edeltäjä ja voi lisätä sen sitoutumista reseptoreihinsa. Alhainen testosteronitaso liittyy lisääntyneeseen proteiinien hajoamiseen, heikentyneeseen voimaan ja lisääntyneeseen kehon rasvaan.

Mieliala

Voimakas harjoittelu on kovaa lihaksille ja nivelille, mutta sillä on myös vaikutusta mieleesi. Jos olet säännöllinen urheilija tai urheilija, työnnät itsesi säännöllisesti rajaan. Siksi on välttämätöntä säilyttää positiivinen mieliala pysyäksesi mahdollisimman vakiona pitkiä aikoja. Alhainen D-vitamiinin määrä liittyy jatkuvasti masennukseen ja huonoon mielialaan. Kognitiivinen heikkeneminen vaikuttaa myös päätöksentekotaitoihin, jotka ovat ratkaisevia kilpailun kuumuudessa.

Päätelmät

  • D-vitamiini voi parantaa D-vitamiinin puutteesta kärsivien urheilijoiden urheilullista suorituskykyä estämällä lihas- ja luumassan menetyksiä, parantamalla myös lihasten voimaa ja voimaa sekä vähentämällä kaatumisten ja stressimurtumien riskiä.
  • Urheilun suorituskykyyn voivat vaikuttaa monet tekijät, kuten geneettiset ja ympäristötekijät.
  • Viime vuosina D-vitamiinia on pidetty suorituskykyä rajoittavana tekijänä, kun on puutetta, ja myös urheilun suorituskyvyn stimulanttina, kun sitä on runsaasti.

Fani padelStéphanesta on tullut planeetan virallinen testaaja padel Euroopassa. Kaikki käy hänen asiantuntijakätensä kautta. Laajan kokemuksensa ansiosta lumikenkäilyssä hän pystyy skannaamaan vaihdettasi päästä varpaisiin!

Tunnisteet