Alexis Fifuentes käyttääPESTEL-analyysi. Tämän analyysin avulla voimme ennakoida vaikutukset, jotka vaikuttavat kohdemarkkinoihimme. Tämä analyysi voi siis täydellisesti auttaa kaikkia projektin johtajia, tuotemerkkejä tai toimijoita padel analysoida markkinoita.

Politiikka:

Kansallinen urheilupolitiikka jakautuu neljään toiminta-alueeseen:

Urheilun kehittäminen kaikille kohdentamalla urheilusta kauimpana oleva yleisö.

Korkean tason urheilun järjestäminen, Ranska, on edelleen tunnustettu urheilukunta korkean tason urheilijoiden merkittävän koulutuksen vuoksi. Se on edelleen monipuolinen useimmissa urheilulajeissa, sillä sillä on sellaiset rakenteet kuin CREPS, joka tarjoaa laadukkaan urheiluinfrastruktuurin nuorille ja heidän tukensa korkean tason urheilussa.

Ranskassa on myös INSEP, joka on näiden nuorten urheilijoiden urheiluvalmennuksen jatkuvuus.

Ennaltaehkäisy urheilun kautta: Eurooppa ja Ranska ovat usean vuoden ajan kannustaneet urheilua pääasiassa sen terveydellisten hyötyjen vuoksi. On käynnistetty kansanterveyskampanjoita, kuten kansallinen ravitsemus- ja terveyssuunnitelma, jonka tavoitteena on parantaa väestön terveyttä ja torjua monia sairauksia, kuten diabetes ja liikalihavuus. Voimme tarkkailla sitä terveysviestien, ruokamainosten tai ruokavalion ja kuntoilun sivustojen kautta.

Urheilualan ammattien edistäminen: Tämä on erityisen kehittynyttä CNDS: n (kansallinen urheilun kehittämiskeskus) työllistämisavun ansiosta, joka koostuu uusien hankkeiden taloudellisesta tukemisesta CDI: ssä missä tahansa yhdistyksessä, jolla on asema "urheilu". . Heidän ensisijaisena tavoitteena on säilyttää työllisyys CNDS-tuen lopussa.

Taloudellinen:

FPS: n mukaan urheiluvälineiden hallitseva markkina-alue on Pohjois-Amerikka 40 prosentilla. Eurooppa on toisella sijalla 30 prosentilla, sitten Aasia 19 prosentin markkinaosuudella. Ranska on toisella sijalla Saksan jälkeen.

Urheilun taloudellinen ala ei ole vähäpätöinen. Urheilumenojen kasvu vuosina 2005–2012 on todellakin noin 19 prosenttia. On myös otettava huomioon, että markkinoiden kannalta urheilutarvike- ja vaatetussegmentti on 4th maailmanlaajuisesti kulutustavaramarkkinoilla.

Taulukosta voidaan todeta, että ulkoiluun käytettyjen urheilulajien kasvu on suurin kasvu vuosina 1960--2015.

Ulkoilulajien kulut kasvoivat 4,2% vuodessa keskimäärin. Tästä kulutuksesta löytyy kaksi kolmasosaa näistä kuluista, jotka vastaavat polkupyörien ja urheiluvälineiden ostamista. Viimeinen kolmasosa liittyy kuluihin, jotka liittyvät rekisteröinteihin seuroissa ja urheiluyhdistyksissä.

Siksi voimme ymmärtää, että urheilun paikka Ranskassa on yhä tärkeämpi ja että ranskalaiset osallistuvat yhä enemmän urheilutoimintaan. Tämä kasvu voidaan selittää erityisesti urheilulla, joka kehittyy yhä enemmän, kuten juoksu tai kunto.

Sosiologinen:

Sosiologisesta näkökulmasta meidän on otettava huomioon se tosiasia, että kotitalouksilla on enemmän ja enemmän vapaa-aikaa kuin 1960-luvulla. Vuoden 1936 suositusrintaman suurten sosiaalisten toimenpiteiden ansiosta ranskalaisilla on kaksi viikkoa lomaa maksettu ja työviikon lyhentäminen 40 tunnilla 48 tunnin sijasta. Huomaa, että tänään meillä on viisi viikkoa palkallista lomaa ja työaika lyhenee 35 tuntiin vuonna 2000.

INSEE: n mukaan hieman vähemmän (45%) kuin miehiä (50%), vähintään 16-vuotiaita ja Manner-Ranskassa asuvia naisia ​​(XNUMX%) ilmoitti harjoittaneensa vähintään yhtä fyysistä ja urheilullista toimintaa viimeisen kahdentoista vuoden aikana kuukausi.

Urheiluun osallistuvien naisten osuus pysyy maailmanlaajuisesti vakaana koko elämänsä ajan, se laskee vasta 65-vuotiaana, mikä ei koske miehiä, joissa heidän urheilutiheytensä vähenee vähitellen.

Toinen tutkintotodistuksissa huomioon otettava tekijä: 21% naisista ja 32% pätevöimättömistä miehistä sanoo harjoittavansa fyysistä ja urheilullista toimintaa vastaavasti 63 ja 66% yli Bac +2 -asteen suorittaneista.

En

Soveltamisala: vähintään 16-vuotiaat ihmiset, jotka asuvat tavallisissa kotitalouksissa Manner-Ranskassa.

Siksi voimme nähdä, että miesten ja naisten välinen ero urheiluharjoituksissa pyrkii vähenemään. Naiset harrastavat enemmän urheilua kuin aikaisemmin, ja ranskalaiset ovat tietoisia siitä, mitä se voi heille tuottaa.

Lopuksi on otettava huomioon myös muoti-ilmiö, kuten päivittäinen verryttelypuku. Vain 39% urheilutekstiileistä ja 38% urheilukengistä on tarkoitettu urheilukäyttöön. Tämä muotivirta on vastavuoroinen siinä mielessä, että se itse voi vaikuttaa urheiluharjoitteluun (esimerkki kuntoilusta).

Teknologia:

Ranska on yksi innovaatioiden johtavista maista, sen kyky muuttaa ideoitaan tuotteiksi tai palveluiksi tulee niiden tutkimuslaitoksilta, yliopistoilta ja teollisuudelta.

Ranskalainen teknologinen innovaatio voi pakottaa itsensä myös muille aloille, sillä pyritään muuttamaan urheilun, kuten virtuaalitodellisuuden tai Esportin, kulutustapaa.

Joillekin tuotemerkeille, kuten tennikselle, tämän on oltava jotain, jolla on oltava päämäärä sinänsä. Ohjaaja Ericin mukaan Babolat, Innovaatiota on käytettävä käytännön kehittämiseen, joko aloittelijalle tai korkean tason pelaajalle.

Decathlonilla on oma tutkimuslaboratorio, jossa on 50 tutkijaa ja 530 insinööriä, jotka työskentelevät uusien käsitteiden parissa. Decathlon rekisteröi keskimäärin neljäkymmentä patenttia vuodessa.

Ekologinen :

Taulukosta voidaan todeta, että tuodut raaka-aineet kiihtyvät voimakkaasti (+5,5% +0,3%: n jälkeen), sama pätee öljyn hintoihin euroissa (+10,9 % huhtikuun +9.8% jälkeen).

Lisäksi sääilmiöiden kehittymisellä voi olla voimakas vaikutus kauppaan yleensä. Ilmaston lämpeneminen nostaa lämpötilaa yhä enemmän ja luo kausivaihteluja. Tämä voi olla uhkaa pidemmällä aikavälillä, koska emme pystyisi ennakoimaan vuodenaikojen muutoksia edes sääennusteiden osalta. Varastojen tuotanto ja hallinta vuodenaikojen mukaan voitaisiin tehdä satunnaisesti.

Laillinen:

Lainmukaisuuden kannalta tämä tekijä ei vaikuta lainkaan urheiluun. Meidän on otettava huomioon yhdistysten, klubien ja urheiluliittojen perustaminen vuonna 1940, joilla on omat säännöt.

Valtio ja urheiluministeriö ovat mukana lukuisissa laeissa ja asetuksissa.

Tapauksessa padel tennis on otettava huomioon, itse asiassa se on Ranskan tennistaliiton määräysten alainen, koska sillä on "vivut" ja tarvittava rahoitus tämän kehittyvän mailapelin tukemiseksi. Tällä hetkellä padel ei voi täysin vapautua FFT: stä ja hänen on elettävä symbioosissa sen kanssa. Tulevina vuosina sääntely muuttuu, jotta urheilusta tulee täysin itsenäinen.

Alexandre cifuentes

Alexandre Cifuentes opiskelee taloustieteitä. Hän päätti puuttua liiketoimintaan padel ja urheilumarkkinoilla yleensä. Sen avulla voimme tietää padel Sen kokonaisuudessaan.